کد خبر: 414281
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

اجرای سناریوهای بازگشایی مدارس با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز استان‌ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم، چاره‌ای نداریم تا زمانی که داوریی برای درمان آن پیدا شود باید یاد بگیریم با آن زندگی کنیم.

اجرای سناریوهای بازگشایی مدارس با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز استان‌ها
کد خبر: 414281
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیرآموزش‌وپرورش گفت: باید نوع نگاه و شیوه جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها تغییر کند. آموزش‌وپرورش یک دستگاه کاملا علمی و تخصصی است و معلمان ما واجد شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی هستند.

نهصدوهفتادوپنجمین جلسه شورای‌عالی ‌آموزش‌ و پرورش با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم، چاره‌ای نداریم تا زمانی که داوریی برای درمان آن پیدا شود باید یاد بگیریم با آن زندگی کنیم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به نقش و جایگاه نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش گفت: باید نوع نگاه و شیوه جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها تغییر کند، آموزش‌وپرورش یک دستگاه کاملا علمی و تخصصی است و معلمان ما واجد شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرف‌های و تخصصی هستند؛ آموزش‌وپرورش بنگاه کاریابی نیست که هرکسی بتواند به هر طریقی وارد آن شود.


وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد: نیروی انسانی موتور محرکه توسعه و پیشرفت جامعه است و تاثیر نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش روی جامعه خیلی بیشتر از سایر دستگاه‌های دیگر است.

وی تصریح کرد: نیروهای توانمند و متخصص که توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تربیت و دوره دیده‌اند باید وارد آموزش‌وپرورش شوند، قانون راه ورود به آموزش‌وپرورش را برای ما مشخص کرده است و این راه از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی می گذرد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در تلاش هستیم مدارس را در شهریورماه بازگشایی کنیم، ادامه داد: برای آغاز سال تحصیلی 1400-1399 بر اساس پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا چند سناریو را پیش‌بینی کردهایم از جمله آموزش حضوری، آموزش نیمه حضوری (تلفیقی) و آموزش مجازی که این سناریوها با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز استان‌ها اجرا خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد: باید در آموزشی که داده می شود به بعد پرورشی موضوعات درسی هم توجه کرد نباید فقط بعد آموزشی آن را در نظر بگیریم باید بعد پرورشی را هم در برنامه‌ریزی‌های آموزشی به ویژه آموزشی که از طریق فضای مجازی و تلویزیون و رادیو ارائه می شود، در نظر بگیریم.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش‌وپرورش، در ادامه این جلسه آئین‌نامه راهبری و هماهنگی آموزش‌وپرورش مناطق مرزی، عشایری و کمتر توسعه یافته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها