کد خبر: 414313
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۷:۰۱:۰۰
| |

رییس‌جمهور در جلسه تحقق شعار «جهش تولید»:

فعالیت‌های ‌آموزشی سال آینده حضوری و مجازی خواهد بود + ویدئو

رییس‌جمهور عصر روز امروز (سه‌شنبه) در جلسه برنامه‌ریزی و تلاش برای تحقق شعار «جهش تولید» با حضور استانداران سراسر کشور گقت: هدف اصلی این است که در سال پایانی دولت دوازدهم بتوانیم امید و نشاط را در جامعه به حد اعلا برسانیم و شرایط را برای جهش تولید در سالی که در آن قرار داریم، آماده کنیم.  

فعالیت‌های ‌آموزشی سال آینده حضوری و مجازی خواهد بود + ویدئو
کد خبر: 414313
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۷:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رییس‌جمهور گفت: فعالیت‌های ‌آموزشی در دانشگاه‌ها و مدارس در سال ‌آینده بخشی حضوری و بخشی مجازی خواهد بود.

حسن روحانی، رییس‌جمهور عصر روز امروز (سه‌شنبه) در جلسه برنامه‌ریزی و تلاش برای تحقق شعار «جهش تولید» با حضور استانداران سراسر کشور گقت: هدف اصلی این است که در سال پایانی دولت دوازدهم بتوانیم امید و نشاط را در جامعه به حد اعلا برسانیم و شرایط را برای جهش تولید در سالی که در آن قرار داریم، آماده کنیم.

وی ادامه داد: امید در سایه بیان حقایق برای مردم به وجود می‌آید و همچنین مواردی که خود مردم در زندگی روزمره آن را برای خودشان ملموس خواهند کرد. برخی کارهای دولت خیلی نیاز به بیان چه در سطح ملی و چه در سطح استانی ندارد. مردم خودشان آن را حس می‌کنند.

روحانی گفت: موضوع تحول سلامت، بیمه همگانی در کشور، این که مردم به راحتی دسترسی به پزشک و تخت، ‌تخت ویژه، دارو و درمان دارند مردم خودشان آن را حس و لمس می کنند. اوایل سال 92 کسی بیمارستان می رفت خودش باید می رفت دمپایی، ملحفه و دارو بخرد و تخت هم آنقدر گران بود که برای مردم امکانپذیر نبود، اگر کسی فوت می کرد جنازه آن به گروگان در بیمارستان می‌ماند.

وی افزود: در این دولت مقدار تختی که می تواند در اختیار مردم قرار بگیرد یا تخت جدید یا تختی است که بازسازی کامل شده است و این تعداد تخت نسبت به کل تاریخ ایران در این دولت دو برابر شده است. شرایطی که امروز در کرونا می بینیم که ملت و دولت ما در برابر دنیا سرافرازی دارد به خاطر این است که زیربنای درمان آماده شده است. به دلیل این که تخت و آی سی یو وجود دارد.

رییس جمهوری گفت: هشت هزار تخت آی سی یو مجهز در اختیار است و 1000 تخت در همین چندماه دوران کرونا اضافه شده است که این کار بزرگ کاری است که مردم می بینند ما چه بگوییم و چه نگوییم برای مردم ملموس است.

روحانی ادامه داد: امروز قدرت ارتباطات کشور و زیربنا در مسایل ارتباطی و ارتباطات و فضای مجازی و سایبری ملموس است. بگوییم و یا نگوییم هرکسی یک موبایل هوشمند در اختیارش است و به راحتی می‌تواند بسیاری از خدمات را دریافت کند و این سامانه بود که در همین دوره کرونا توانستیم 77 میلیون را غربالگری کنیم. همین سامانه بود که توانستیم به راحتی حدود 22 میلیون نفر را وام در اختیار آنها بگذاریم. همین سامانه است که به راحتی است کمکی می خواهیم صدهزار میلیارد تومان به عنوان وام ارزان قیمت در اختیار آنها بگذاریم و کسی لازم نیست به جایی مراجعه کند که این را مردم لمس می کنند و چیزی نیست که ما بگوییم.

ریس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: آثار شرکت‌های دانش‌بنیان به تدریج برای مردم ملموس می شود. خدمات بسیاری از این شرکت های دانش بنیان در داخل فضای مجازی است که مردم می توانند آن را لمس کنند. این فضای مجازی بود که باعث شد در چند ماه پایان سال تحصیلی مدرسه را تعطیل کنیم و آموزش را نگه داریم.

فعالیت ‌آموزشی سال آینده حضوری و مجازی خواهد بود

وی با بیان اینکه برای سال آینده هم طراحی ما این است، افزود: برای ما که 15 شهریور می‌خواهیم فعالیت‌های آموزشی دانشگاهی و مدارس را آغاز کنیم بخشی حضوری و بخشی مجازی است. اگر فضا و زیرساخت و سرعت اینترنت نبود چگونه می توانستیم این خدمات را بدهیم بنابراین این خدمات امروز برای مردم روشن است.

روحانی اظهارداشت: در ابتدای دولت 50 شرکت‌ دانش بنیان داشتیم در حالی که امروز 5 هزار شرکت دانش بنیان در حال فعالیت است. من به استانداران توصیه کردم کارخانه نوآوری در تهران افتتاح شد و برخی استان‌ها هم دارند تلاش می کنند هر استانی بتواند یک ساختمان مناسب را در اختیار بگذارد و بتوانیم کارخانه نوآوری را تاسیس کنیم. اینها خدماتی است که مردم می بینند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها