عابران پیاده متخلف از چه زمانی جریمه می‌شوند؟

هفته گذشته بود خبر طراحی سامانه‌ای برای جریمه عابران پیاده منتشر شد، سامانه‌ای که رییس پلیس راهور ناجا می‌گوید پلیس آماده اجرای آن است.

عابران پیاده متخلف از چه زمانی جریمه می‌شوند؟
کد خبر: 414374
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۰۸:۱۸:۲۹

اعتمادآنلاین| هفته گذشته، سردار سیدکمال هادیانفر در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم پلیس راهور تهران بزرگ، با تاکید بر اینکه ما باید به رعایت حق تقدم با اولویت عابران پیاده برسیم و به سمت جریمه کردن افراد برویم، گفته بود: ما سامانه مربوطه را طراحی کرده‌ایم، کد ملی و چهره افراد را هم داریم می‌توان تطبیق داد و جریمه کرد. اگر عابر پیاده تخلف کرد، می‌توان با این شیوه او را جریمه کرد.

در همین راستا نیز سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرایی شدن این سامانه گفت: ما کاملا آماده اجرا هستیم و نرم افزار آن هم اماده است می‌توانیم پایلوت آن را در تهران اجرا کنیم. این سامانه به جهت توسعه انضباط ترافیکی کار خوبی است.

هادیانفر ادامه داد:‌ اگر مردم بدانند که پلیس و دستگاه‌های مربوط مقید به اجرای این قانون است، معتقدم که بیش از 90 درصدشان، قوانین را رعایت می‌کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره مبلغ جریمه نیز گفت:‌ مبلغ همان است که درقانون آمده است. مهم نفس عمل است و مبلغ مهم نیست. مهم این است که ما شهروند قانونمدار را نسبت به شهروند قانون گریز بشناسیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها