در نشست کارگروه تنظیم بازار؛

قیمت های جدید گوشت و شیر امروز تعیین می‌شود

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز در کارگروه تنظیم بازار در خصوص تغییرات قیمتی مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر تصمیم گیری می‌شود.

قیمت های جدید گوشت و شیر امروز تعیین می‌شود
کد خبر: 414437
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۰:۴۰:۵۰

اعتمادآنلاین| مرتضی رضایی افزود: هزینه‌های تولید انواع مواد پروتئینی تغییر پیدا کرده و این تغییرات توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تشکل‌های مربوط به مواد پروتئینی محاسبه شده و امروز در کارگروه تنظیم بازار برقیمت مواد پروتئینی اعمال و سپس اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری، 115 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده گفت:​ هیچ کاهشی در مقدار تولید گوشت سفید اتفاق نیفتاده و افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار به واسطه تغییر هزینه تولید و نگهداری برای مرغداران است ضمن اینکه هیچ کمبودی در مورد گوشت سفید در بازار وجود ندارد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ از تیر ماه سال گذشته تا کنون ثابت بوده افزود: این در حالی است که دستمزد‌ها و هزینه‌های مختلف تولید افزایش پیدا کرده و این تغییرات باید در قیمت مرغ اعمال شود.

رضایی اضافه کرد: با توجه به اینکه مرغ یکی از اصلی‌ترین غذا‌های اصلی سفره مردم است هم تولید و هم قیمت آن مورد توجه ویژه دولت است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تولید گوشت کمبودی وجود ندارد و حتی مازاد تولید هم داریم تاکید کرد: امسال ضریب خوداتکایی در گوشت قرمز به طور قطع بالا می‌رود و واردات آن که در سال گذشته به 170 هزار تن رسیده بود کاهش می‌یابد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها