معاون روابط کار وزارت کار:

وزارت کار از قانون حذف پیمانکاران در صورت تصویب در مجلس حمایت می‌کند

معاون روابط کار وزارت کار درباره قراردادهای پیمانکاری گفت: اگر مجلس قانون حذف پیمانکاران را تصویب کند، وزارت کار از آن استقبال و آن را اجرا می‌کند.

وزارت کار از قانون حذف پیمانکاران در صورت تصویب در مجلس حمایت می‌کند
کد خبر: 414447
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۱:۰۰:۲۱

اعتمادآنلاین| قرارداد پیمانکاری به‌طورکلی یک قراردادی است که بر اساس آن کارفرما مجموعه‌‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات را تحت یک شرایط خاص به یک شخص حقیقی یا حقوقی تحت عنوان پیمانکار واگذار‌ می‌کند. به‌بیان‌ دیگر قرارداد پیمانکاری به تنظیم روابط میان کارفرما و پیمانکار مربوط‌ می‌شود. معمولاً در قراردادهای پیمانکاری بخشی از حق و حقوق نیروی کار پایمال می شود و آنطور که باید پرداخت نمی شود. بخش عمده ای از کارگران که دارای قرارداد پیمانکاری هستند در زمینه های حمل و نقل، ساختمان و جاده سازی، پروژه های برقی و نفتی مشغول به کار هستند.

مدتی است که نمایندگان کارگران برای جلوگیری از بین رفتن حق و حقوق نیروی کار پیشنهاد حذف پیمانکاری را داده اند، عمده مشکلات این دسته از کارگران در حوزه پرداخت دستمزد و حق بیمه از سوی کارفرما است.

حاتم شاکری، معاون روابط کار وزارت کار درباره حذف این نوع از قراردادها می گوید: در حال حاضر استفاده از پیمانکار در بخش‌هایی از دولت و نهادهای عمومی براساس قانون انجام می‌شود اما چنانچه مجلس قانونی را تصویب کند که پیمانکاران نیروی انسانی حذف بشوند و قرارداد مستقیم با کارگران منعقد شود، ما از آن استقبال می‌کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ما تفاوتی ندارد که پیمانکار یا نهاد عمومی یا شرکت مادر با کارگر قرارداد داشته باشد، همه پیمانکاران مکلف هستند قوانین کار و به خصوص حقوق و مزایای مصوب شورایعالی کار را در قبال کارگران طرف قرارداد خود رعایت کنند و اگر تخلفی در این زمینه صورت بگیرد، طبق مقررات با پیمانکار متخلف برخورد خواهد شد. اگر مجلس قانون حذف پیمانکاران را تصویب کند، وزارت کار از آن استقبال کرده و آن را اجرا می‌کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها