علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

خروجی مجلس بیش از آن‌که امیدوارکننده باشد، شعار بوده است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: هنوز یک ماه از دوره مجلس یازدهم نگذشته و مجلس بیش از آنکه خروجی مثبت و امیدوارکننده برای مردم داشته باشد، آنچه بروز و ظهور پیدا کرده، شعار بوده است. 

خروجی مجلس بیش از آن‌که امیدوارکننده باشد، شعار بوده است
کد خبر: 414467
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران می‌گوید: به نظر می‌رسد جریان انقلابی با جریان اصولگرایی تفاوتی ندارد. من تشکلی را سراغ ندارم که شکل گرفته باشد ولی اگر چنین جمعی موجودیت پیدا کرده باشد، از دل اصولگرایان بیرون آمده و جریانی نیست که تعلقی به اصولگرایان نداشته باشد.

علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درخصوص ادعای برخی مبنی بر شکل‌گیری جریان انقلابی فراتر از جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی گفت: به نظر می‌رسد جریان انقلابی با جریان اصولگرایی تفاوتی ندارد. من تشکلی را سراغ ندارم که شکل گرفته باشد ولی اگر چنین جمعی موجودیت پیدا کرده باشد، از دل اصولگرایان بیرون آمده و جریانی نیست که تعلقی به اصولگرایان نداشته و جمعیتی باشد که ابتدا به ساکن و از دل جامعه، بیرون آمده باشند.

او افزود: در واقع آنچه که موثر باشد و اثر آن را مردم در جامعه ببینند و خروجی جوانان انقلابی و حزب‌الهی باشد، خیلی زمان می‌برد.

نمازی درباره رفتارهای انقلابی در مجلس یازدهم اظهار کرد: هنوز یک ماه از دوره مجلس یازدهم نگذشته و مجلس بیش از آنکه خروجی مثبت و امیدوارکننده برای مردم داشته باشد، آنچه بروز و ظهور پیدا کرده، شعار بوده است.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با طرح یک سوال بیان کرد: سوالی برای من پیش آمده و آن این است که تفاوت بین عملکرد قانونی و عملکرد انقلابی چیست؟ به خاطر دارم وقتی انقلاب پیروز شد، امام سفارش به رعایت قوانین کردند و حتی گفته شد قوانینی که از قبل مانده و هنوز قانون جدید نیامده، باید رعایت شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر لزوم پایبندی به قانون عنوان کرد: طی 41 سال گذشته مجلس داشته‌ایم و قانونگذاری هم کرده‌ایم و در یک حکومت باثبات که عمری بیش از 40 سال دارد، آیا باید سفارش به رعایت قانون کرد یا سفارش به عملکرد انقلابی؟ در گفتگوهای عامیانه همواره نوعی تعارض بین رفتار انقلابی و رفتار قانونی وجود دارد. وقتی رفتارهای قانونی نیازها را برطرف نکنند و مطالبات را پاسخ ندهند، کسانی‌که حس می‌کنند جامعه ضرر می‌کند، صحبت از عملکرد انقلابی می‌کند.

نمازی در پایان گفت: نکته مهم این است که در پناه قانون بودن امنیت ایجاد می‌کند و عبور از قانون ناامنی ایجاد خواهد کرد. آنچه که منافع همه را محقق خواهد کرد عمل به قوانین است آن هم قوانین درست، اگر مشکلی در قوانین وجود دارد، قوانین باید اصلاح شوند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها