کد خبر: 414503
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۳:۱۰:۳۷
| |

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه:

تحول قضایی بدون توسعه نظام الکترونیک و ارائه خدمات بهتر به مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس قوه قضاییه، راه‎اندازی سامانه‎های الکترونیک را گام مهمی در راستای تحول در دستگاه قضایی دانست و گفت: تحول قضایی بدون توسعه نظام الکترونیک و استفاده از سامانه‎های تسهیلاتی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم امکان پذیر نیست.

تحول قضایی بدون توسعه نظام الکترونیک و ارائه خدمات بهتر به مردم امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 414503
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۳:۱۰:۳۷

اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ظهر امروز در آئین رونمایی از سامانه‎های الکترونیکی دستگاه قضایی ابراز امیدواری کرد استفاده از این سامانه‎ها موجب تسهیل امور مردم در حوزه قضایی و دسترسی به عدالت و حفظ کرامت آنها و افزایش اعتماد عمومی به نظام قضایی شود.

رئیس قوه قضاییه، راه‎اندازی سامانه‎های الکترونیک را گام مهمی در راستای تحول در دستگاه قضایی دانست و افزود: تحول قضایی بدون توسعه نظام الکترونیک و استفاده از سامانه‎های تسهیلاتی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم امکان پذیر نیست.

رئیسی خاطر نشان کرد: تحول در نظام قضا، تسریع در دادرسی و کاهش اطاله، حفظ کرامت مردم و همکاران دستگاه قضا و اجرای سریع عدالت و دسترسی همگانی به عدالت را می‎ طلبد که استفاده از فناوری های نوین در تحقق این موارد نقش مهم و به سزایی دارد.

رئیس قوه قضاییه از عملیاتی شدن طرح نوبت‎دهی غیرحضوری قوه قضاییه به عنوان یکی از اقدامات مهم در افزایش رضایت مردم و منظم شدن امور در سازمان دادگستری و عدلیه یاد کرد و گفت که این کار به اجرای بخشنامه کرامت دستگاه قضا کمک شایانی خواهد کرد.

رئیسی ادامه داد: مردم برای گرفتن یک گواهی سوءپیشینه کمتر از 10 روز معطل نمی شدند ولی به روزشدن پاسخ به استعلامات حتماً در رضایت‎مندی آنها و بهبود فضای کسب و کار تأثیرگذار است.

رئیس قوه قضاییه همچنین با ابراز خرسندی از تحول در روند استعلامات بانکی و بیمه و نقش آن در تسهیل دسترسی قضات به اطلاعات موردنیازشان برای تسریع در تصمیم گیری اظهار داشت: به‎کارگیری ابزارهای نوین مقدمه شکل گیری دولت الکترونیک است که ضرورتی جدی برای کشور به حساب می آید.

رئیسی افزود: شیوع کرونا برای جهان یک تهدید بود که می توانست بسیاری از کارهای ما را هم به تأخیر انداخته یا متوقف کند اما با تلاش و همت مضاعف همکاران ما در سراسر کشور و به ویژه در مرکز فناوری اطلاعات، این پدیده به یک فرصت تبدیل شد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر تداوم استفاده از فناوری های نوین در دستگاه قضا برای کاهش هزینه‎ها و افزایش بهره‎وری خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری موجب به روزشدن خدمات و تسهیل امور مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی شده و ماندگار خواهد بود.

رئیسی بر لزوم راه‎اندازی سامانه‎های الکترونیک برای مقابله با قاچاق هم تأکید کرد و با اشاره به آثار مثبت آن برای کشور، گفت که قوه قضاییه در بین همه دستگاه‎ها 100 درصد به تعهدات خود در این زمینه عمل کردهو تلاش خود را برای پیوستگی این سامانه با سامانه‎های دیگر دستگاه‎ها به کار خواهد بست.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از زحمات صورت‎ گرفته برای هوشمندسازی نظام قضایی ابراز امیدواری کرد اقداماتی چون انتشار آرا و نقد آنها از سوی نخبگان حوزه و دانشگاه و حقوقدانان موجب اتقان و قوام هر چه بیشتر احکام قضایی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها