توسعه نظامی هند و چین در منطقه لداخ ادامه دارد

"هند و چین طی دو ماه گذشته در خط کنترل ناحیه لداخ، درگیری مرزی بی‌سابقه‌ای داشته‌اند اما با وجود چندین مذاکره در سطوح بالا، توافق بر سر عدم درگیری در "پانگونگ تسو" و "دره گالوان" محقق نشده است."

توسعه نظامی هند و چین در منطقه لداخ ادامه دارد
کد خبر: 414511
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۳:۲۴:۴۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با وجود اجماع متقابل برای کاهش تنش‌ها در مرز بین هند و چین، تصاویر ماهواره‌ای در ظاهر نشان می‌دهند که ارتش آزادی‌بخش خلق چین در حال توسعه نظامی در ناحیه لداخ است و هند نیز گشت‌زنی قایق‌های موتوری در دریاچه پانگونگ تسو را افزایش داده است.

تصاویری که روز چهارشنبه گرفته شده ظاهراً حاکی از آن است که سربازان پشتیبان ارتش آزادی‌بخش خلق چین در حال رشد فزاینده در تمام منطقه دریاچه پانگونگ تسو هستند. در این تصاویر، نیروهای پشتیبان بیشتری نیز در 19 کیلومتری جنوب رویارویی هند-چین در منطقه پانگونگ تسو دیده می‌شوند.

تصاویر ماهواره‌ای 22 ژوئن (2 تیر) همچنین موقعیت‌های دفاعی احتمالی را نشان می‌دهد که از سوی کشور چین ترتیب داده شده و شامل دیوار و سنگر است.

این توسعه نظامی، در حالی اتفاق می‌افتد که ارتش هند ادعا کرد دو کشور روز سه‌شنبه طی مذاکراتی در سطح فرماندهان ارتش، بر سرعدم درگیری در مرز شرقی لداخ توافق کرده‌اند. ارتش هند همچنین اعلام کرد، در حالی که دو طرف اجماع کرده‌اند که دیالوگ داشته و صلح و آرامش را در منطقه افزایش دهند، جدول زمانی برای فرآیند عدم درگیری نهایی نشده است.

زمانی که از ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره ادعای ارتش چین درباره عدم درگیری در مناطق مورد مناقشه با کشور هند پرسیده شد، وی پاسخ داد: "اقدامات مرتبط از سوی سربازان مرزی دو کشور در منطقه، در حال هماهنگی و تنظیم است."

ام. ام. ناراوان، فرمانده ارتش هند، یک روز پس از دیدار با سربازان قرار است امروز از مناطق لداخ بازدید کند.

چین و هند از آخرین هفته آوریل درگیر یک رویارویی مرزی بوده‌اند، اما تنش‌ها از 15 ژوئن (26 خرداد) - بعد از آنکه طرفین یکدیگر را به نقض "خط واقعی کنترل" متهم کردند- تا حد درگیری مستقیم در دره گالوان افزایش یافته است. طی 3 درگیری خشونت‌آمیز در سه مکان مختلف دره گالوان، 20 سرباز هندی کشته شدند.

ارتش هند مدعی تلفات در طرف چینی هم شده است، اما وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه از گزارش‌های رسانه‌ای که ادعا کرده بودند دست‌کم 40 سرباز چینی کشته شده‌اند، انتقاد کرد و اخبار آن‌ها را تقلبی خواند.

نشست "مکانیسم کار برای مشاوره و هماهنگی" بر سر مسائل مرز هند و چین، که از سوی دیپلمات‌های وزارت خارجه دو کشور ترتیب داده شده، قرار است امروز چهارشنبه برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها