چامسکی:

ترامپ یک دیکتاتور به درد نخور است

چامسکی با انتقاد جدیدی از ترامپ وی را "به طرز غیرقابل انکاری بدترین جنایتکار در تاریخ" توصیف کرد.

ترامپ یک دیکتاتور به درد نخور است
کد خبر: 414526
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۳:۵۸:۱۹

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نوآم چامسکی، نظریه‌پرداز آمریکایی در جدیدترین اظهانظرش درباره دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا یک "دیکتاتور به درد نخور" است و جمهوری خواهان از حزب قدیمی کمونیست هم بدتر بوده‌اند.

شاید سخت باشد اما حقیقت دارد؛ به طرز غیر قابل انکاری ترامپ بدترین جنایتکار در تاریخ است. هیچگاه در تاریخ سیاسی چهره‌ای دیده نشده است که با اشتیاق به دنبال نابودی پروژه‌هایی برای زندگی سازمان یافته بشر در زمین در آینده نزدیک باشد.

به نوشته ایندیپندنت، در راس تاریخ جنایی، ترامپ بالاتر از چهره‌های بدنامی چون برنی مدف بزرگترین کلاهبردار مالی جهان، لی هاروی اسوالد عامل ترور جان اف کندی، آل کاپون گانسگتر، پابلو اسکوبار قاچاقچی مواد مخدر، بانی و کلاید سارقان بانک و جک ریپر قاتل سریالی قرار می‌گیرد.

این اظهارنظر پس از آن مطرح شد که چامسکی در مصاحبه ماه مه خود با گاردین گفته بود که ترامپ مقصر مرگ هزاران نفر به دلیل قطع بودجه بهداشت و درمان و انداختن مسئولیت‌های خودش به گردن فرمانداران ایالتی در دوران پاندمی کروناویروس است.

چامسکی گفت:‌ این یک استراتژی خوب برای کشتن تعداد زیادی و بهبود سیاست‌های انتخاباتی‌اش است.

نوآم چامسکی در جدیدترین مصاحبه خود همچنین گفته که جهان با یک هزینه وحشتناک از این پاندمی (کرونا) سر بیرون می‌آورد اما از جنایت ترامپ درباره تغییرات جوی خیر: "این هزینه به واسطه یک گانگستر در کاخ سفید تقویت شده که ده‌ها هزار آمریکایی را کشته و آمریکا را به بدترین مکان روی زمین از بابت کرونا ویروس تبدیل کرده است. جمهوری‌خواهان هم در قبال اقدامات ترامپ مانند اخراج دادستانی که درباره فساد تحقیق می‌کرد، ساکت هستند و این کارها حتی از سوی حزب قدیمی کمونیست هم صورت نمی‌گرفت. ترامپ یک دستور می‌دهد، ما روی زانوهایمان می‌افتیم."

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها