چرا جلسه رسیدگی به پرونده بیانیه 77 نفر برگزار نشد؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وکلای ما با توجه به ابلاغ قانون جرم سیاسی و تاکیدی که رئیس قوه قضاییه روی این مساله داشتند، معتقد بودند که این پرونده و این اتهامات آن مصداق جرم سیاسی است و بر این اساس باید دادگاه بر مبنای آنچه که در قانون جرم سیاسی تعریف شده است، تشکیل شود.

چرا جلسه رسیدگی به پرونده بیانیه 77 نفر برگزار نشد؟
کد خبر: 414542
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۴:۵۳:۴۸

اعتمادآنلاین| آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران درخصوص دادگاه امروز تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: این دادگاه در ادامه دادگاهی بود که در دادسرای رسانه با موضوع بیانیه 77 نفر تشکیل شده بود و البته آقای شکوری‌راد به عنوان دبیرکل حزب اتحاد به دلیل بیانیه حزب به دادگاه فراخوانده شده بودند.

وی ادامه داد: از مجموع 15 نفر احضار شده به این دادگاه، فکر می‌کنم تقریبا 3 یا 4 نفر از دوستان حاضر نبودند و به هر دلیل امکان شرکت برای آن‌ها فراهم نبود.

منصوری در ادامه اظهار داشت: در این جلسه کیفرخواست در خصوص احضارشدگان قرائت شد و با توجه به غیبت تعدادی از احضارشدگان، قاضی پیشنهاد تجدید وقت را در جلسه مطرح کرد تا در موعد دیگری با حضور همه افراد به این پرونده رسیدگی شود، در نتیجه در جلسه امروز تنها به قرائت کیفرخواست اکتفا شد و جلسه خاتمه پیدا کرد تا در موعد دیگری با حضور همه افراد احضار شده جلسه مجددا برگزار شود.

وی افزود: البته وکلای ما با توجه به ابلاغ قانون جرم سیاسی و تاکیدی که رییس قوه قضاییه روی این مساله داشتند، معتقد بودند که این پرونده و این اتهامات آن مصداق جرم سیاسی است و بر این اساس باید دادگاه بر مبنای آنچه که در قانون جرم سیاسی تعریف شده است، تشکیل شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پایان ابراز داشت: جو دادگاه امروز خیلی معتدل و برخورد قاضی بسیار محترمانه بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها