هیات دولت، فهرست طرح‌ها و لوایح معوق دوره دهم مجلس را تصویب کرد

هیات دولت، فهرست طرح‌ها و لوایح معوق دوره دهم مجلس را تصویب کرد تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

هیات دولت، فهرست طرح‌ها و لوایح معوق دوره دهم مجلس را تصویب کرد
کد خبر: 414549
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۵:۱۵:۰۲

اعتمادآنلاین| هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، فهرست طرح ها و لوایح معوق دوره دهم مجلس شورای اسلامی را به تصویب رساند تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

هیئت دولت در راستای قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تهیه فهرست طرح ها و لوایح معوق و باقی مانده در ابتدای هر دوره قانونگذاری با اولویت اهمیت و لزوم رسیدگی به آنها، طرح ها و لوایح مورد نظر مشتمل بر (68) مورد و نیز (3) مورد از لوایحی که هنوز فوریت آنها مطرح نشده است را تصویب کرد.

هیئت دولت آیین نامه اجرایی مربوط به ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه مذکور، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود به منظور ساماندهی، بهینه سازی و تبدیل به احسن نمودن کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود، با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، استانداردهای شعاع دسترسی و تأمین سرانه فضای آموزشی، تربیتی و ورزشی با توجه به پیش‌بینی جمعیت دانش‌آموزی، نسبت به احداث، بازسازی و تکمیل فضاهای نیمه تمام و بهره برداری از آنها اقدام کند.

همچنین دانشگاه‌ها مجازند برای ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود واقع در محدوده توسعه شهرها، از طریق تبدیل به احسن و تغییر کاربری با هدف تجمیع در پردیس اصلی و در چارچوب طرح های جامع مصوب، نسبت به احداث، بازسازی و تکمیل فضاهای نیمه تمام جهت تامین سرانه استاندارد فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی اقدام نمایند.

وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌های موضوع ماده این آیین نامه از پرداخت کلیه عوارض شامل تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک، اخذ گواهی بهره‌برداری، احداث، تخریب، بازسازی و سایر عوارض شهرداری در اجرای این آیین نامه معافند.

لازم به ذکر است پهنه‌های بزرگ از جمله پردیس های دانشگاهی، مشمول این آیین نامه نمی شوند. همچنین فروش اموال غیر منقول دولتی که در حال حاضر مازاد تلقی می‌شود، مشمول این آیین نامه نبوده و بر اساس قانون و آیین نامه اجرایی آن انجام می پذیرد.

آیین نامه بند (ه) تبصره (1) قانون بودجه سال 1399 کل کشور موضوع اختصاص عوارض دریافتی از مشترکان گاز مصرفی برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرایشی مدارس، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران بود.

به موجب آیین نامه فوق، شرکت گاز مکلف است در سال 1399 معادل 30 واحد درصد از 80 درصد منابع حاصله از محل بند (الف) ماده (65) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2- مصوب 1393- را با برآورد مبلغ (300 ر 6) میلیارد ریال به تأمین و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی کلاس درس مدارس اختصاص و به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز نماید.

سازمان نوسازی نیز مکلف است حداکثر ظرف یک هفته پس از ابلاغ این آیین نامه، نسبت به اعلام فهرست یکصد هزار کلاس درس مشمول این آیین‌نامه به تفکیک سامانه گرمایشی مورد نیاز پس از تأیید امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه کشور به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اقدام نماید.

دولت همچنین سازمان هدفمندسازی یارانه ها را مکلف کرد یک دوازدهم منابع تعیین‌شده در آیین نامه «معادل (300 ر 6) میلیارد ریال برای کل سال» را به صورت ماهانه به حساب معرفی شده شرکت گاز نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و شرکت گاز هم نسبت به عقد موافقتنامه با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای اجرای طرح اقدام و مبلغ مندرج در ماده (5) این آیین‌نامه را در طول سال 1399، متناسب با پیشرفت کار و درخواست شرکت، به حساب آن شرکت واریز نماید.

هیئت دولت به منظور رفع مشکل شماره گذاری خودروهای فروخته شده وزارت امور خارجه، مصوبه مربوط به آن را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، وزارت امورخارجه می تواند نسبت به فروش و شماره گذاری خودروهای خود که حداکثر 30 سال از تاریخ ساخت آنها گذشته باشد، با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

دولت در ادامه، آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (1) قانون بودجه سال 1399 کل کشور موضوع تسویه خالص بدهی های قطعی دولت به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی از محل تحویل نفت خام به آنها طبق قیمت بورس انرژی یا قیمت منطقه ای را به تصویب رساند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها