کد خبر: 414563
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۶:۰۰:۰۸
| |

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق:

سهل انگاری در مقابل ویروس کرونا بسیار گران تمام خواهد شد

جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق امروز (سه شنبه) با ابراز نگرانی از روند همه‌گیری کرونا هشدار داد: در صورت نادیده گرفتن پروتکل‌ها و رعایت نکردن اصول بهداشتی مقابله با ویروس باید بهای سنگین پرداخت کرد.

سهل انگاری در مقابل ویروس کرونا بسیار گران تمام خواهد شد
کد خبر: 414563
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۶:۰۰:۰۸

اعتمادآنلاین| پلاسخارت در کنفرانس مطبوعاتی با حضور حسن التمیمی، وزیر بهداشت و ادهم اسماعیل نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق، گفت: از تلاش های طاقت فرسا، شجاعت و فداکاری کارکنان بهداشتی که برای زنده ماندن بیماران در برابر همه گیری ویروس کرونا حتی از زندگی خود مایه می گذراند باید قدردانی کرد.


وی اضافه کرد: مقام های بهداشت و درمان و همچنین دوستان و شرکای عراق همواره هشدار داده اند که سهل انگاری در مقابل ویروس بسیار گران تمام خواهد شد و برای پیشگیری از ابتلا باید به توصیه های عملی و دستورات بهداشتی در کنار فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی شود.


نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل افزود: با وجود امکانات و تجهیزات محدود بهداشتی در عراق، این کشور توانست در ماه های نخست شیوع ویروس به خوبی از همه گیری کرونا جلوگیری کند که این بسیاری از کشورهای جهان را شگفت زده کرده است.


پلاسخارت ادامه داد: اکنون به دلیل افزایش آزمایش ها و نمونه گیری‌ها و همچنین بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه، آمار مبتلایان به کرونا چند برابر افزایش یافته که این نشان می دهد عراق وارد بحران سلامتی شده است.


وی اظهار کرد: تجربه کشورهای دیگر بیانگر آن است که می توان کرونا را مهار کرد و به تدریج فعالیت های روزمره و اقتصادی را از سرگرفت، پیش شرط این کار عمل به توصیه های بهداشتی برای مهار ویروس است.


نماینده سازمان ملل متحد در عراق افزود: دولت ها در زمینه مهار کرونا نمی توانند یک شبه معجزه کنند. اما همه ما می توانیم در همکاری با یکدیگر و برای منافع مشترک این بیماری را شکست دهیم.


از سوی دیگر، «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت عراق دو روز پیش (دوشنبه) اعلام کرد که آمار فزاینده مبتلایان به کرونا نشان می دهد که این کشور وارد مرحله همه گیری جدی و خطرناک ویروس شده است.


التمیمی گفت که افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نشانگر این است که عراق در حال ورود به مرحله خطرناک همه گیری این ویروس شده است.


وی تاکید کرده که این وزارتخانه به اقدام ها و تلاش‌های خود برای شناسایی و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در عراق شدت می بخشد.


وزیر بهداشت عراق گفته که آمار بهبودی از ویروس کرونا در کشور عراق، 45 درصد و مرگ و میر نیز به 3.5 درصد رسیده است.


نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، 24 فوریه (5 اسفند 98) در عراق ثبت و شناسایی شد.


مقام های عراقی بلافاصله پس از انتشار ویروس کرونا در این کشور اقدام های پیشگیرانه سراسری از جمله شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ادارات و زیارتگاه ها، لغو پروازها، بستن مرزهای زمینی، ممنوعیت رفت وآمد درون شهری و برون شهری را به اجرا گذاشتند.


با وجود این اقدام های پیشگیرانه برای مهار کرونا که از همان نخستین روز ثبت ویروس در عراق به مرحله اجرا درآمده از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) روند ابتلا به این بیماری با رشد چندین برابری مواجه شده است.


ابتلا به ویروس کرونا در عراق که تا پیش این بر اساس گزارش های رسمی، حدود 100 نفر در روز بود در آغاز ماه جاری (ژوئن) به بیش از یک هزار مورد در روز رسیده و در هفته جاری به حدود 2 هزار مورد روزانه افزایش یافته است.


بر پایه اعلام وزارت بهداشت عراق، تاکنون 34 هزار و 502 مورد ابتلا، یک هزار و 251 فوتی و 15 هزار 753 مورد بهبودیافته از کرونا در این کشور ثبت شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها