انتخابات آمریکا| پیشتازی بایدن از ترامپ به 14 درصد رسید

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، طبق نتایج نظرسنجی انجام‌شده توسط روزنامه «نیویورک تایمز» و دانشکده «سی‌یِنا»، 50 درصد از شرکت‌کنندگان حامی بایدن و 36 درصد حامی ترامپ بودند.

انتخابات آمریکا| پیشتازی بایدن از ترامپ به 14 درصد رسید
کد خبر: 414592
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نظرسنجی انجام‌شده بر روس رأی‌دهندگان آمریکایی حاکی از برتری دورقمی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، طبق نتایج نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه «نیویورک تایمز» و دانشکده «سی‌یِنا»، 50 درصد از شرکت‌کنندگان حامی بایدن و 36 درصد حامی ترامپ بودند.

همچنین از میان رأی‌دهندگان فاقد جهت‌گیری حزبی، 47 درصد درخصوص رأی‌دادن به بایدن اعلام تمایل کرده و 29 درصد نسبت به ترامپ ابراز تمایل کردند.

طبق نتایج این نظرسنجی، از میان رنگین‌پوستان آمریکایی، 79 درصد سیاه‌پوستان و 64 درصد لاتین‌تبارها حامی بایدن هستند. از سوی دیگر 44 درصد از سفیدپوستان حامی ترامپ و 43 سفیدپوستان حامی بایدن هستند.

47 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قویاً با نحوه کشورداری ترامپ مخالف و 26 درصد با آن موافق بودند. همچنین 58 درصد با نحوه مقابله دولت ترامپ با ویروس کرونا مخالف و 38 درصد موافق بودند. از سوی دیگر 50 درصد مدیریت اقتصادی دولت او را قابل قبول و 45 درصد آن را غیرقابل‌قبول توصیف کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد 61 درصد از آمریکایی‌ها با نحوه رسیدگی دولت ترامپ به مسائل نژادی مخالف و 33 درصد با آن موافق بودند. همچنین 62 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با واکنش دولت او به اعتراضات نژادپرستی مخالف و 29 درصد با آن موافق بودند.

پیش از این بر اساس نتایج نظرسنجی «رویترز-ایپسوس»، برتری بایدن در مقابل ترامپ به 13 درصد افزایش یافته بود. تنها نقطه قوت ترامپ در مقابل بایدن طبق این نظرسنجی، مسئله اقتصاد بود. 43 درصد شرکت‌کنندگان معتقدند که ترامپ به لحاظ اقتصادی برای آمریکا بهتر است، در حالی که این رقم برای بایدن 38 درصد بود.

منبع: ‌فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها