میشل عون:

صلح و امنیت ملی خط قرمز ماست

میشل عون رئیس جمهوری لبنان در نشست روسای سه گانه این کشور با هشدار نسبت به سواستفاده برخی طرف های داخلی و خارجی برای ایجاد اختلاف ها و فتنه های فرقه ای و طایفه ای در این کشور تاکید کرد که صلح داخلی خظ قرمز است.

صلح و امنیت ملی خط قرمز ماست
کد خبر: 414739
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۲:۵۸:۱۵

اعتمادآنلاین| میشل عون رئیس جمهور لبنان در نشستی با روسای کابینه و پارلمان این کشور در راستای آنچه آشتی ملی خواند در روز پنجشنبه گفت که نجات لبنان ممکن نخواهد بود در حالی که برخی بیهوده به دنبال ناامن کردن خیابان ها برهم زدن ثبات و برانگیختن احساسات مذهبی و فرقه ای و چوب لای چرخ گذاشتن و هم نوایی با طرف های خارجی برای قرار دادن لبنان در میدان تسویه حساب ها و کاسب کاری از طریق گرسنه ساختن ملت و ترساندن و قرار دادن آن ها در حفقان اقتصادی هستند.

وی اذعان کرد که لبنان امروز در بحران مالی و اقتصادی قرار داشته و ملت ، از وضعیت معیشتی خود رنج می برد و نگران آینده و ناامید برای از دست دادن مشاغل و کسب درآمد برای یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه است.

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که لحن ها شدت گرفته و آتشین شده، اما نباید اجازه داد که شراره ای از آن باعث به راه افتادن یک آتش شود که خروج از آن آسان نخواهد بود بخصوص اگر از کنترل خارج شود و مسئولیت ما همگی و حاضران و غایبان باید جلوگیری از چنین شرایطی باشد.

وی با بیان اینکه اختلاف های سیاسی پایه و اساس دموکراسی است، اما نباید از حد تجاوز کند، افزود: بازگشت به زبان جنگ هیچ فایده ای ندارد و لبنان بهای آن را در گذشته پرداخته و مطابق مسئولیت خود در قانون اساسی این دیدار ملی جامع ترتیب داده شده تا هرگونه رخنه امنیتی خطرناک و تهدید کننده ای بسته و به آن پایان داده شود.

عون تصریح کرد که برخی طرف ها از خشم مردم و خواسته های مشروع آنها سواستفاده و از آن برای ایجاد خشونت ها و هرج و مرج استفاده می کنند تا به اهداف خود نیل پیدا کنند و این موضوع باعث تقاطع آن با کاسبکاری سیاسی طرف هایی در داخل لبنان می شود.

رئیس جمهور لبنان گفت که آنچه در هفته های گذشته در طرابلس و بیروت و عین الرمانه رخ داد باید زنگ خطری برای همه و اخطاری امنیتی برای بوجود آمدن یک فتنه از باب مطالبات مشروع مردم شود.

عون تاکید کرد که صلح و امنیت ملی خط قرمز بوده و همه اراده ها باید برای حفظ آن و مسئولیت همه باید در این راستا باشد و دیدار ملی امروز یک عنوان واحد دارد و آن حمایت از ثبات و صلح داخلی در سایه تحولات اخیر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها