کد خبر: 414784
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۵:۱۸:۱۳
| |

کاهش صادرات نفت عربستان

داده های رسمی در عربستان نشان می دهد که ارزش صادرات نفت این کشور در ماه آوریل (فروردین / اردیبهشت) در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی بیش از 65 درصد به ارزش 12 میلیارد دلار کاهش یافته است.

کاهش صادرات نفت عربستان
کد خبر: 414784
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۵:۱۸:۱۳

اعتمادآنلاین| براساس گزارش رویترز، داده های رسمی اداره کل آمار عربستان سعودی که امروز (پنج شنبه) منتشر شده، نشان می دهد که ارزش صادرات نفت این کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی، 65.4 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کمتر بوده و این بدان معنی است که درآمد حاصل از آن نزدیک به 12 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

اداره کل آمار عربستان همچنین اعلام کرد که در مقایسه با ماه مارس (اسفند / فروردین) سال جاری میلادی نیز، ارزش مجموع صادرات این کشور در ماه آوریل از جمله صادرات کالاهای غیر نفتی از قبیل مواد شیمیایی و پلاستیک، به میزان 23.5 درصد یعنی نزدیک به سه میلیارد دلار کاهش یافته است.

طبق این گزارش، به دنبال کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی، ارزش صادرات نفت عربستان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به 40 میلیارد دلار کاهش یافت که 21.9 درصد معادل 11 میلیارد دلار کمتر از ارزش آن در مدت مشابه در سال گذشته می باشد.

این در حالی است که صندوق بین المللی پول نیز هفته جاری تاکید کرده بود که عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان، ممکن است در سال جاری میلادی شاهد کاهش 6.8 درصدی رشد اقتصاد خود باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها