کد خبر: 414796
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| قابلیت‌های جدید محصولات اپل را بشناسید/ تایمر شست‌وشوی دست و میموجی ماسک‌دار

ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا گذشته و مردم چاره‌ای جز وفق‌پذیری با زندگی همراه با ویروس ندارند؛ اما در این میان شرکت‌های مختلف دست به ابتکار زده و قابلیت‌هایی ارائه کرده‌اند تا زندگی با ویروس آسان‌تر شود.

ویروس کرونا| قابلیت‌های جدید محصولات اپل را بشناسید/ تایمر شست‌وشوی دست و میموجی ماسک‌دار
کد خبر: 414796
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- ویروس کرونا باعث شده شرکت اپل برای همراهی با مردم سراسر دنیا و در دوران شیوع این ویروس برای کمک به وفق‌پذیری با شرایط موجود ویژگی‌هایی را به دستگاه‌های خود اضافه کند. این شرکت سعی دارد زندگی با ویروس کرونا را برای مردم قابل تحمل کند؛ به همین دلیل است که با ارائه تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های جدید به نوبه خود با ویروس کرونا مبارزه می‌کند.

تشخیص خودکار شست‌وشوی دست‌ها

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، قبل از آنکه بگویید «چه ایده مسخره‌ای! چه کسی برای شستن دست‌ها به تایمر نیاز دارد؟» آن زمانی را به خاطر بیاورید که مدام به ما یادآوری می‌شد دست‌هایمان را به اندازه کافی نمی‌شوییم. شرکت اپل با تولید WatchOS 7 که قرار است در پاییز سال 2020 وارد بازار شود، به شما این اطمینان را می‌دهد که دست‌های خود را خوب و به اندازه کافی بشویید.

تایمر شست‌وشوی دست در اپل‌واچ

اپل واچ

اپل‌واچ با استفاده از سنسورهای حرکتی داخلی و همچنین میکروفون می‌تواند به طور خودکار شستن دست‌ها را تشخیص دهد و در همین موقع یک تایمر 20 ثانیه‌ای شروع به کار می‌کند تا بدانید چه موقع دست‌ها را به اندازه کافی شسته‌اید.

اگر بخواهید زودتر از زمان موعد شستن دست‌ها را به پایان برسانید، این ساعت به شما هشدار می‌دهد تا شست‌وشو را متوقف نکنید و ادامه دهید. اپل‌واچ همچنین به شما یادآوری می‌کند که هنگام رسیدن به خانه دستان خود را بشویید تا هیچ میکروبی را از بیرون به درون خانه خود نیاورید.

همان‌طور که می‌دانید نکات و ترفندهای مختلفی وجود دارد که شما را وادار می‌کند تا دستان خود را به مدت 20 ثانیه بشویید و نیازی به خریدن ساعت هوشمند گران‌قیمت هم نداشته باشید، اما اگر در حال حاضر اپل‌واچ دارید، می‌توانید با خیال راحت و بدون فکر کردن به ترفندهای دیگر از آن استفاده کنید.

این یک ویژگی خاص است که اپل باید برای همه ساعت‌هایش لحاظ کند. به خصوص در این مدت که همه مکان‌های عمومی در حال بازگشایی هستند و مردم معاشرت‌های خود را از سر گرفته‌اند. گوگل با معرفی یادآوری شست‌وشوی دست و تایمر برای ساعت‌های هوشمند که در سیستم‌عامل Wear OS کار می‌کنند سعی دارد از اپل نیز پیشی گیرد.

میموجی‌ با ماسک

میموجی

اکنون که ماسک یکی از راه‌های حتمی جلوگیری از ویروس کرونا شناخته شده و ما مجبوریم روزانه از آن استفاده کنیم، اپل گزینه‌ای را برای اضافه کردن ماسک به میموجی‌ها ارائه کرده است. به نظر می‌رسد اضافه کردن ماسک روشی است که اپل اتخاذ کرده تا به مردم کمک کند این شیوه از زندگی را عادی بدانند.

اپل به آپدیت دیگری اشاره کرده که مرتبط به کروناست، اما به طور مشخص آن را اعلام نمی‌کند. در نقشه‌های اپل نیز با شیوع این ویروس همه‌گیر مسیرهای دوچرخه‌سواری به روزرسانی شده است. پیرو افزایش تعداد افرادی که از ابتدای شیوع کرونا از دوچرخه استفاده کرده‌اند تقاضا برای ردیابی مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز بیشتر شده است. این مسیرها که در نقشه‌های اپل موجود است به شما امکان می‌دهد مسیرهای خلوت را انتخاب کنید (تا افراد کمتری در کنار شما قرار گیرند و ویروس منتقل نشود). همچنین با این نقشه‌ها می‌توانید از رکاب زدن در مسیرهایی که پله دارند اجتناب کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها