کد خبر: 414834
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۲۰:۵۲:۱۸
| |

مُرسی، رئیس‌جمهور پیشین مصر جاسوس آمریکا بود؟

«سامیه زین العابدین» روزنامه‌نگار و عضو «شورای ملی مطبوعات» مصر، ضمن حمایت از دولت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور کنونی کشورش، «محمد مرسی» رئیس جمهور پیشین را «جاسوس آمریکا» توصیف کرد.

مُرسی،  رئیس‌جمهور پیشین مصر جاسوس آمریکا بود؟
کد خبر: 414834
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۲۰:۵۲:۱۸

اعتمادآنلاین| به گزارش «الاهرام»، خانم زین العابدین در تماسی تلفنی با برنامه «علی مسئولیتی» در شبکه تلویزیونی «صدی البلد» گفت: ما باید پشت رئیس جمهور و پلیس و همه نهادهای کشور باشیم... ما به رسانه جنگی برای کمک به کشور نیاز داریم... ما داریم می‌بینیم که چند کشور دارند با ما می‌جنگند و باید مسئولیت‌پذیر باشیم. نباید بی‌طرف بمانیم. مثل ارتش و پلیس‌مان باید فداکاری کنیم».

زین العابدین محمد مرسی را جاسوس توصیف کرد و گفت: «برای من همین افتخار بس است که رئیس جمهور جاسوس، نام مرا در لیست بازداشتی‌های 30 ژوئن [2013] که انقلاب واقعی بود و [اتفاقات] 25 ژانویه [که به سقوط دولت حسنی مبارک منجر شد] اتفاقاتی از پیش تعیین شده از طرف سرویس‌های اطلاعاتی برای ضربه زدن به کشور مصر بود اما ارتش و کشور ما قدرتمند است».

او افزود: ما هنوز در حالت جنگی قرار داریم... [محمد] مرسی العیاط جاسوس سرویس اطلاعات آمریکا و نامش جارولیم بود و عبدالقادر حلمی دانشمند مصری را کشاند و به آمریکایی‌ها تحویل داد و دکترایش هم پاداش خیانتش بود و این طبیعت گروه‌های تروریستی است».

او در این سخنان همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و مهم‌ترین حامی منطقه‌ای محمد مرسی را نیز هدف انتقاد قرار داد و مدعی شد که او «روسپی خانه» ایجاد کرده است.

منبع: مشرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها