کد خبر: 414894
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۰:۵۳:۱۴
| |

یونیسف:

تعداد کودکان یمنی در معرض سوء تغذیه به 2.4 میلیون نفر می‌رسد

یونیسف در گزارشی اعلام کرد که به دلیل کمبود کمک‌های بشردوستانه، شمار کودکان یمنی که با سوء تغذیه مواجه می‌شوند، افزایش خواهد یافت.

تعداد کودکان یمنی در معرض سوء تغذیه به 2.4 میلیون نفر می‌رسد
کد خبر: 414894
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۰:۵۳:۱۴

اعتمادآنلاین| صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که به دلیل کمبود شدید کمک‌های بشردوستانه تا پایان سال جاری احتمالا شمار کودکانی که با سوء تغذیه مواجه هستند، به 2.4 میلیون نفر خواهد رسید.

در این گزارش درباره افزایش 20 درصدی تعداد کودکان زیر پنج سال که از سوء تغذیه رنج می‌برند، هشدار داده شده است.

«ساره بیسولوو» نماینده یونیسف در یمن در این باره گفت که اگر کمک‌های فوری دریافت نکنیم، این کودکان در معرض گرسنگی قرار گرفته و تعداد زیادی از آن‌ها جان خود را از دست خواهند داد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، بیسولوو افزود که یونیسف بارها اعلام کرده که یمن بدترین مکان برای کودکان در سطح جهان است و این وضعیت بهبود نمی‌یابد.

به گفته یونیسف حدود 7.8 میلیون کودک اکنون از تحصیل محروم هستند که این امر آن‌ها را با خطر بیکاری و جذب شدن در گره‌های مسلح و ازدواج در سنین پایین مواجه کرده است.

تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن اکنون وارد ششمین سال شده است و در این مدت عملیات‌های این ائتلاف منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده است که عمده آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند و علاوه بر آن وضعیت جنگ در یمن، این کشور را با بدترین بحران انسانی مواجه کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها