کد خبر: 414945
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۳:۴۵:۵۱
| |

کتیرایی، سرمربی تیم کاراته پاس:

گناه تیم کاراته پاس قهرمانی در فصل گذشته بود

سرمربی تیم کاراته پاس با انتقاد از تصمیمات مسوولان فدراسیون و سازمان لیگ کاراته، گفت: گناه پاس قهرمانی در فصل گذشته بود تا دوستان عنوان نخست فصل جاری را به دانشگاه‌آزاد «هدیه» کنند.

گناه تیم کاراته پاس قهرمانی در فصل گذشته بود
کد خبر: 414945
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۳:۴۵:۵۱

اعتمادآنلاین| چند روز قبل و از سوی سازمان لیگ کاراته، لیگ‌های مختلف این رشته مختومه و رتبه‌بندی تیم‌ها اعلام شد.

بر این اساس تیم پاس ناجا که فصل گذشته به قهرمانی سوپر لیگ رسیده بود از سوی سازمان لیگ به عنوان نایب قهرمان معرفی شد و عنوان نخست به دانشگاه آزاد رسید.

در حالی‌که مسابقات تا پایان مرحله گروهی ادامه یافت، امکان برگزاری مبارزات نیمه‌نهایی و فینال به دلیل شیوع ویروس کرونا، وجود نداشت.

«علیرضا کتیرایی» قهرمان سابق جهان و آسیا که در عرصه مربیگری نیز چهره شناخته شده‌ای است در خصوص این تصمیمات به ایرنا، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشورمان و مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده امکان برگزاری وجود نداشت. همچنین ستاد مبارزه با کرونا و وزارت ورزش هم اجازه فعالیت به کاراته و چند رشته دیگر را نداده‌ است.

وی افزود: همچنین در جلسات مجازی که برگزار شد، تیم‌ها اعلام کردند سلامت ورزشکاران و جامعه کاراته از همه چیز مهمتر است.

واضح بگویند دوست داشتیم دانشگاه قهرمان شود

سرمربی تیم کاراته پاس با ابراز گلایه از رتبه‌بندی تیم‌ها پس از منتفی شدن برگزاری مرحله نیمه نهایی و فینال، عنوان کرد: رئیس فدراسیون و همچنین مسوول سازمان لیگ در مصاحبه‌های خود اعلام کردند که شاخص‌هایی برای رتبه‌بندی تیم‌ها داشته و آمار و ارقامی را مطرح کردند.

کتیرایی ادامه داد: با عدد و آمار که نمی‌توان قهرمان را مشخص کرد. اگر آنها خیلی واضح بگویند دوست داشتند دانشگاه آزاد را قهرمان کرده و جام را به آنان «هدیه» کنند تا جای اعتراضی برای ما باقی نماند. این خیلی بهتر است که دوستان بخواهند با کلمات بازی کرده و از خودشان آمار و ارقام اعلام کنند.

قهرمان سابق جهان اظهار داشت: سوپر لیگ در 2 گروه برگزار شد که دانشگاه در گروهی 6 تیمی و ما در گروهی پنج تیمی بوده که ما و دانشگاه همه دیدارهایمان را برنده شدیم. وقتی در 2 گروه رقابتی انجام می‌شود و امکان ادامه مسابقات نیست، عادلانه این است که 2 تیم صدرنشین گروه‌ها را قهرمان اعلام کنند تا عدالت رعایت شود.

جمع کثیری از جامعه کاراته انگیزه ندارند

وی در پاسخ به این سوال که با شرایط فعلی تیم پاس انگیزه‌ای برای حضور در مسابقات فصل آینده دارد؟ گفت: خیلی وقت است که انگیزه در بین جمع کثیری از مربیان و ورزشکاران کاراته ایران وجود ندارد و دلیل آنهم کاملا مشخص است.

کتیرایی گفت: مدت‌ زیادی است تیم‌های پایه کاراته ایران تعطیل هستند و به امان خدا رها شده‌اند. آنها به مسابقاتی اعزام نمی‌شوند و تمام تمرکز فدراسیون به تیم ملی بزرگسالان و چند نفر خاص برای رسیدن به المپیک بود و هست. با این شرایط دیگر انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند. این مساله را بسیاری از مربیان و قهرمانان به من اعلام کردند که انگیزه ندارند. شاید آنها نخواهند چیزی به زبان بیاورند اما من می‌گویم و هراسی هم ندارم.

همه چیز خرج تیم ملی بزرگسالان شد

وی افزود: قبل از شیوع کرونا هم خیلی‌ها دیگر هدف و انگیزه‌ای از حضور در کاراته نداشتند چراکه بنظر می‌رسد همه چیز روی کاغذ برای چند نفر برنامه‌ریزی شده و به دیگران هیچ توجهی نمی‌شود. تمام توان فدراسیون خرج تیم ملی بزرگسالان شد و تیم‌های امید و رده‌های پایه، فراموش شده‌اند.

سرمربی پاس ادامه داد: وقتی برای لیگ خاتمه این تصمیمات را دیدم، ثابت شد که تعداد زیادی از مربیان و کاراته‌کاها حق دارند بی انگیزه باشند. شما در کاراته نمی‌توانید تیمی را از قبل برنده بدانید و تصمیمات سازمان لیگ و فدراسیون می‌توانست خیلی بهتر و عادلانه‌تر باشد.

کتیرایی گفت: سالهاست که شعار می‌دهیم کاراته با احترام شروع و به پایان می‌رسد اما در رتبه‌بندی تیم‌های سوپر لیگ، احترام و اخلاق رعایت نشد و این نمره منفی برای فدراسیون و سازمان لیگ است.

با ریاضی که قهرمان مشخص نمی‌کنند

این مربی جوان تصریح کرد: ای کاش تیم قهرمان را با صحبت‌ها و دلایل فنی معرفی می‌کردند؛ با عدد و ارقام و ریاضی که نمی‌شود تیمی را قهرمان کرد. زندگی‌ام را برای این رشته گذاشته‌ام و حداقل در کاراته سَرم کلاه نمی‌رود.

وی در پایان گفت: گناه تیم پاس این بود که سال گذشته به قهرمانی رسید و همین امر سبب گردید تا مسوولان، جام قهرمانی را به دانشگاه آزاد «هدیه» کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها