کار ترامپ تمام است؟ / هوش مصنوعی بایدن را برنده انتخابات می‌داند+ عکس و نمودار

نشریه معروف اکونومیست در یک برآورد مبتنی بر نظرسنجی و استفاده از هوش مصنوعی برای محاسبات، به این نتیجه رسیده است که کار ترامپ تمام است، چرا که شانس بایدن نسبت به ترامپ در این نظرسنجی 87 درصد به 13 درصد است.

کار ترامپ تمام است؟ / هوش مصنوعی بایدن را برنده انتخابات می‌داند+ عکس و نمودار
کد خبر: 415010
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۲۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| این نشریه در ادامه نوشت بایدن در این نظرسنجی و مدل‌سازی 233 رأی از 540 رآی مجمع برگزینندگان را در جیب خود دارد که تا رسیدن به اکثریت مطلق تنها 37 رای دیگر لازم دارد. آرای ترامپ حدود 126 است.

اکو

از 50 ایالت آمریکا ، اکثریت مردم 23 ایالت پشت ترامپ ایستاده‌اند و اکثریت 23 ایالت هم پشت بایدن. وضعیت 4 ایالت هنوز ناروشن است. البته 23 ایالتی که رای اکثریتشان به ترامپ می‌رسد ایالت‌های کم‌جمعیت کابویی و کشاورزی جنوب و غرب و غرب میانه آمریکا هستند.

اک

پرجمعیت‌ترین ایالت در میان چنین ایالاتی تگزاس است که فرادستی ترامپ در آن ممکن ولی هنوز قطعی نیست. با توجه به این که شمار نمایندگان هر ایالت برای مجمع برگزینندگان به تعداد جمعیت بستگی دارد، لذا معلوم است که چرا تعداد آرای ترامپ در این مجمع نسبت به بایدن کم است.

اکو

بنا بر برآورد اکونومیست، پیروزی بایدن در ایالات پرجمعیت نیویورک و الی‌نویز و کالیفرنیا قطعی و در فلوریدا ممکن است و هنوز نمی‌توان اینجا از قطعی‌بودن سخن گفت.

اکونومیست در ادامه نوشته که اگر قرار بود رئیس جمهور بر اساس رای اکثریت در سراسر کشور تعیین شود و نه بر اساس شمار مردان وزنان نماینده‌ای که هر ایالت بر اساس جمعیتش به مجمع برگزینندگان می‌فرستد، آن گاه شانس پیروزی بایدن بر ترامپ 97 بر 3 می‌بود.

نشریه انگلیسی در برآورد خود از هوش مصنوعی کمک گرفته، نحوه محاسباتش را هم منتشر کرده و از به‌روز‌شدن روزانه این برآورد خبر داده است.

اک

در عین حال این تذکر هم داده که بخشی از رای‌دهندگان در اظهار نظر امساک می‌کنند و همچنین معلوم نیست معلوم نیست که اوضاع در ماه‌‌های آینده در کدام سمت و سو پیش برود.

آمارهای مندرج بالا هم از برآورد اکونومیست در روز گذشته است.

منبع: اکونومیست، ترجمه از حسین‌فر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها