وضعیت شکننده صلح در شبه‌جزیره کره

در حالی که کره جنوبی از گروه های مخالف ضد کره شمالی خواسته است انتشار بالن ها و اوراق تبلیغاتی علیه این کشور را متوقف کنند و کره شمالی نیز دستور داده است اقدام نظامی احتمالی علیه همسایه جنوبی فعلا متوقف شود اما کارشناسان معتقد هستند آرامش شبه جزیره همچنان شکننده است.

وضعیت شکننده صلح در شبه‌جزیره کره
کد خبر: 415013
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۱۹:۳۱:۵۴

اعتمادآنلاین| کره شمالی در واکنش به تبلیغات وسیع کره جنوبی، کار نصب دستکم 20 گروه از سامانه های تبلیغاتی را به پایان رسانده بود اما کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشستی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد دستور داد فعلا هر گونه عملیات تبلیغاتی و حتی نظامی علیه کره جنوبی متوقف شود.

این کشور در سال 2018 میلادی پس از توافق با کره جنوبی 40 سامانه تبلیغاتی نصب شده در مرز دو کره را جمع آوری کرد ولی نیمی از آنها را دوباره نصب کرده بود و قصد داشت در آینده این برنامه را ادامه دهد.

این اقدامات شروع جنگ سخت افزاری روحی و روانی میان دو کره محسوب می شود که پس از امضای توافق نظامی دو سال قبل پایان یافته بود و دو طرف همه این تبلیغات و اقدامات علیه یکدیگر را متوقف کرده بودند.

27 آوریل سال 2018 سران دو کره موافقت کردند به اقدامات خصمانه علیه یکدیگر پایان دهند و سامانه های تبلیغاتی را جمع آوری کنند و دیگر اوراق و بالن های تبلیغاتی مورد استفاده قرار ندهند.

«مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در تازه ترین واکنش به تنش های شبه جزیره در مراسمی که به مناسبت هفتادمین سالگرد جنگ دو کره برگزار شد از کره شمالی خواست به صورت رسمی به جنگ دو کره پایان دهد و تهدیدها را متوقف کند.

او که در یک پایگاه هوایی مستقر در سئول سخنرانی می کرد گفت: ما هنوز نمی توانیم مراسم گرامیداشت جنگ کره را به شکلی اصیل برگزار کنیم این بدان دلیل است که جنگ هنوز به پایان نرسیده است.

رییس جمهوری کره جنوبی افزود: جنگ سه ساله دو کره با آتش بس به پایان رسید نه پیمان صلح، که این وضعیت دو کره را از نظر فنی در معرض جنگ قرار داده و بارها دو کشور با تنش های شدید نظامی روبرو شده اند.

او تصریح کرد: اگر قرار است در مورد وحدت صحبت کنیم ابتدا باید به صلح دست یابیم و تنها پس از آن که صلح برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، خواهیم توانست به اتحاد برسیم.

چند روز بعد از دستور کیم جونگ اون برای توقف هرگونه اقدام نظامی علیه کره جنوبی، امروز یک رسانه تبلیغاتی کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد و گفت که سئول همچنان در سیاست بین کره ای به آمریکا وابسته است.

این رسانه کره شمالی افزود اگر مقامات کره جنوبی همچنان به دنبال آمریکا باشند تنها چیزی که با آن روبرو می شوند، محکومیت و نفرین کل مردم کره است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها