نگرانی رئیس‌جمهور آمریکا برای اعتراضات در پایتخت/ ترامپ تعطیلات آخر هفته‌اش را لغو کرد

رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل نگرانی از بروز تظاهرات در پایتخت، تعطیلات آخر هفته خود را لغو کرد و ترجیح داد تا در واشنگتن دی‌سی باقی بماند.

نگرانی رئیس‌جمهور آمریکا برای اعتراضات در پایتخت/ ترامپ تعطیلات آخر هفته‌اش را لغو کرد
کد خبر: 415043
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر از لغو برنامه تعطیلات آخر هفته خود در زمین گلف شهر «بدمینیستر» در ایالت نیوجرسی و باقی ماندن در کاخ سفید در واشنگتن برای نظارت بر روند مقابله با تظاهرات در پایتخت خبر داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت:«من قصد داشتم این تعطیلات آخر هفته به بدمینستیر در ایالت نیوجرسی بروم اما خواستم در واشنگتن دی‌سی بماند و اطمینان حاصل کنم که نظم و قانون اجرا می‌شود. آتش‌افکن‌ها، آنارشیست‌ها، غارتگران و آشوبگران به طور گسترده‌ای متوقف شده‌اند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «من هر آنچه که برای امن نگه داشتن جوامعمان نیاز باشد انجام می‌دهد و این افراد به عدالت سپرده خواهند شد.»

در پی تشدید اعتراضات علیه خشونت و تبعیض‌نژادی در آمریکا، حدود 400 نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان در «واشنگتن دی سی» پایتخت ایالات متحده به حالت آماده باش درآمدند.

نیروهای گارد ملی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه بعد از آن در پایتخت به حالت آماده‌باش درآمدند که معترضان آمریکایی در اقدامی تلاش کردند که مجسمه «اندرو جکسون» هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا در نزدیکی کاخ سفید را بعنوان بخشی از تلاش‌ها برای از بین بردن نمادهای برده‌داری سرنگون کنند.

بعد از به قتل رسیدن «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در تاریخ پنجم خرداد‌ماه، موجی از اعتراضات به خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس آمریکا از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای این کشور و حتی کشورهای دیگر جهان نیز گسترش یافت.

در ادامه اعتراضات سراسری در آمریکا، معترضان به تدریج اقدام به از بین بردن نمادهای برده‌داری کردند و دونالد ترامپ که معترضان را اوباش و عقب‌مانده توصیف کرده بود، در روزهای اخیر آنها را تهدید کرده است که در صورت از بین بردن مجسمه‌هایی که نماد برده‌داری هستند، با محکومیت تا 10 سال حبس روبرو خواهند بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها