عارف چه زمانی از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استعفا داد؟

مشاور رسانه‌ای عارف اعلام کرد که استعفا عارف قبل از استعفا موسوی لاری، صورت گرفته است.

عارف چه زمانی از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استعفا داد؟
کد خبر: 415056
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۸:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا خامسیان، فعال رسانه‌ای، در خصوص استعفای محمدرضا عارف و اینکه چرا تاکنون در این باره خبری منتشر نشده بود؟ گفت: در اسفند ماه سال گذشته، عارف نامه‌ای را خطاب به داود محمدی، دبیرکل انجمن اسلامی معلمان، نوشت و از سمَت خود در شورای عالی سیاستگذاری کناره‌گیری کرد. این موضوع به اسفندماه بازمی‌گردد.

او در پاسخ به این سوال که چرا استعفا عارف با تأخیر، رسانه‌ای شده است؟ نیز افزود: محمدی قرار بود در اولین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، این موضوع را مطرح کند. چون اساس تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: در واقع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، پیشنهاد داد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شود و اکثریت احزاب تشکیل دهنده آن نیز عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان بودند. به همین دلیل قرار بر این بود که محمدی، دبیرکل انجمن اسلامی معلمان، این موضوع را در اولین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان مطرح کند که گویا این موضوع را به صورت شفاف و روشن مطرح نکرد.

خامسیان تصریح کرد: البته برگزاری این جلسات تحت الشعاع وضعیت کرونا قرار گرفت و جلسه‌ای هم به آن معنا تشکیل نشد نه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و نه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات. هرچند دو، سه هفته پیش، شورای هماهنگی اصلاحات، جلسه‌ای تشکیل داد که ظاهرا قضیه استعفا به آن معنا مطرح نشد.


این فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که چرا عارف نامه استعفا را خطاب به محمدی نوشته است؟ اشاره کرد: محمدی، به نمایندگی از شورای عالی اصلاح‌طلبان، از وزارت کشور، مجوز فعالیت شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان را دریافت کرد و به همین دلیل در آن مقطع هم، چون هیات رئیسه شورای عالی تشکیل جلسه نداده بود، بهترین فرد هم محمدی بود که از یک سو به عنوان دبیرکل انجمن اسلامی معلمان و هم فردی که به نمایندگی از شورای عالی اصلاح‌طلبان، مجوز فعالیت را از وزارت کشور دریافت کرد و بدین ترتیب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان تغییر نام پیدا کرد. از این رو عارف، نامه استعفا را به محمدی نوشت.

او درباره آینده شورای عالی جبهه اصلاح طلبان نیز گفت: اینکه آینده این شورا چه خواهد شد یقینا دوستان عضو این شورا بهتر می‌دانند.

علیرضا خامسیان در پاسخ به این سوال که آیا این استعفا به استعفای موسوی لاری بازمی‌گردد؟ به بیانی دیگر آیا عارف به دلیل استعفای موسوی لاری، استعفا داده است؟ عنوان کرد: در این باره اطلاعی ندارم اما استعفا عارف قبل از استعفا موسوی لاری صورت گرفته است.

او در پاسخ به اینکه چرا این موضوع تا این حد با تاخیر اعلام شده؟ گفت: قرار بود محمدی این موضوع را اعلام کند. وقتی عارف به محمدی نامه می‌نویسد، قاعدتا این موضوع را محمدی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح می‌کرد. به هر حال ممکن است تحت‌الشعاع وضعیت کرونا قرار گرفته باشد. اینکه این موضوع باید رسانه‌ای می‌شد یا نمی‌شد، مربوط به محمدی است. نمی‌توانیم بگوئیم آیا تاخیری در این باره صورت گرفته است یا خیر؟. بنده فکر می‌کنم زمانی باید این مسئله رسانه‌ای می‌شد که اولین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار می‌شد. ظاهرا برخی رسانه‌ها به صورت جسته و گریخته از موضوع استعفا متوجه شدند که بخش‌هایی از این اخبار در رسانه‌ها مبنی بر اصل کناره‌گیری درست است.

خامسیان در پاسخ به این سوال که آیا علت تاخیر در اعلام استعفا عارف از سوی محمدی می‌تواند رایزنی وی برای منصرف کردن عارف از این تصمیمِ استعفا باشد؟ تاکید کرد: شاید یکی از دلایل همین موضوع باشد که محمدی بهتر می تواند در این خصوص توضیح دهد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها