نجات 213 مسافر تابستانی در عرض سه روز

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات جان 213 مسافر تابستانی متاثر از انواع حوادث در 72 ساعت گذشته در سراسر کشور خبر داد.

نجات 213 مسافر تابستانی در عرض سه روز
کد خبر: 415069
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۸:۳۴:۱۸

اعتمادآنلاین| محمدباقر محمدی با اعلام آخرین گزارش عملیات امداد ‌و نجات در 72 ساعت گذشته: افزود: در مدت یاد شده و با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر 303 مورد ماموریت امداد و نجات در سراسر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: با اعزام گروه های واکنش سریع امدادی هلال احمر به محل وقوع حوادث یاد شده امدادگران و نجاتگران هلال احمر به 486 نفر امدادرسانی کردند که از این تعداد 213 نفر نجات یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: در 72 ساعت گذشته 146 نفر از مصدومان انواع حوادث از سوی نیروهای امدادی هلال احمر برای دریافت خدمات تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و 132 نفر دیگر نیز به صورت سرپایی در محل و قوع این حوادث درمان شدند.

محمدی افزود: در مدت 72 ساعت گذشته 25 عملیات رهاسازی و نجات فنی نیز برای خدمات رسانی و نجات 44 مصدوم سوانح ترافیکی به ویژه سرنشینان گرفتار و آسیب دیده حوادث رانندگی از میان خودروهای آسیب دیده و تصادفی با استفاده از ست های نجات هیدرولیک و پنوماتیک انجام شده است.

وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره 112 مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظائف سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از 30 سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را اجرا کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها