کد خبر: 415088
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۰۷:۴۶
| |

بوگدانف:

طرح الحاق کرانه باختری هرگز به صلح منجر نخواهد شد

معاون وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هرگز به صلح منجر نخواهد شد و نیاز جدی به مذاکره وجود دارد.

طرح الحاق کرانه باختری هرگز به صلح منجر نخواهد شد
کد خبر: 415088
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۰۷:۴۶

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه خبری المیادین، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: طرح‌های اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هرگز به صلح و امنیت در منطقه منجر نخواهد شد.

بوگدانف با تاکید بر اینکه این اقدامات یکجانبه به صلح منجر نمی‌شوند، گفت: نیاز جدی به مذاکرات وجود دارد و لازم است این مذاکرات دو طرف را به سمت راه‌حل‌هایی مورد تاییدشان سوق دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد: هیچ راه دیگری جز مذاکره برای صلح و سازگاری وجود ندارد.

بوگدانف 23 ژوئن در سفر کاری خود به دوحه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و موسی ابومرزوق، معاون او و نیز خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی این جنبش دیدار کرد.

طبق گزارش وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و اقداماتی که جامعه جهانی می‌تواند برای ممانعت از هرگونه اقدام یک‌جانبه‌ای و در نقض طقوانین بین‌المللی در جهت حل درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انجام دهد، بحث و گفتگو شد.

طبق اظهارات واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، مسکو به تازگی آمادگی خود را برای انجام هرگونه تلاشی جهت آغاز مذاکرات مستقیم میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

نبنزیا به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد که کشورش آماده است هرگونه تلاشی برای آغاز مذاکراتی مستقیم میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انجام دهد تا سازشی متکی بر اصول به رسمیت شناخته شده بین‌المللی همانند قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی محقق شود.

علاوه بر موضعگیری مخالف روسیه با طرح الحاق که بارها بر آن تاکید کرده، بیش از 1000 نماینده پارلمان‌های 25 کشور اروپایی چهارشنبه با امضای سندی، از رژیم صهیونیستی خواستند از طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری صرف نظر کند، آنها تاکید کردند چنین اقدامی پیامدهای خود را خواهد داشت.

همچنین اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که مورد تایید 25 کشور این قاره قرار گرفت، ضمن یادآوری لزوم رعایت قوانین بین‌المللی به رژیم صهیونیستی، از دولت جدید این رژیم خواست از طرح خود برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی انصراف دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها