کد خبر: 415090
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۰۹:۲۶
| |

اخراج 560 خلبان!

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوین ایرلاینز (SAS) از تعدیل نیروی بیش از 500 نفر از خلبانان خود تحت تاثیر بحران پاندمی کرونا خبر داد.

اخراج 560 خلبان!
کد خبر: 415090
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۰۹:۰۹:۲۶

اعتمادآنلاین| شرکت هواپیمایی اسکاندیناوین ایرلاینز (SAS) که به کشورهای نروژ، دانمارک و سوئد تعلق دارد، به تازگی با انتشار بیانیه ای جدید اعلام کرده است که 560 نفر از خلبانان خود را تحت تاثیر شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی تعدیل نیرو کرده است.

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت simpleflying آمده است، با اینکه انجمن حمایت از خلبانان و خدمه پروازی نسبت به این اقدام و تصمیم ایرلاین SAS شدیدا اعتراض و انتقاد کرده است، اما به نظر می‌رسد که این تصمیم به مراحل نهایی رسیده و این شرکت هواپیمایی قصد دارد به اجرای این تعدیل نیرو اقدام کند.

این شرکت دو ماه پیش در آوریل 2020 نیز هشدار داده بود که در صورتی که شاهد رشد تقاضا برای سفرهای هوایی و احیای پروازهای داخلی و خارجی نباشد، مجبور به تعدیل نیرو و اخراج 5000 نفر از کارکنان و پرسنل خود خواهد شد.

طبق آمارهای منتشره تعداد پروازهای صورت گرفته به فرودگاه‌های سوئد در ماه مه 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 98 درصد سقوط کرده است.

در ماه‌های گذشته بسیاری از ایرلاین‌های فعال و مستقر در سراسر جهان به علت بحران های مالی شدید ناشی از شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به اعلام اضطراری و قرنطینه و وضع محدودیت‌های سختگیرانه از سوی دولت کشورهای مختلف شد، تعداد قابل توجهی از کارکنان و پرسنل این خود را تعدیل نیرو کردند تا بدین ترتیب بتوانند از هزینه‌های مازاد و گزاف خود بکاهند و خود را از خطر ورشکستگی و فروپاشی نجات دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها