کد خبر: 415144
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۰:۵۵:۲۳
| |

رییس شورای اسلامی شهر تهران:

آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهر تهران باید استفاده شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم بهره گیری از آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهر تهران تاکید کرد.

آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهر تهران باید استفاده شود
کد خبر: 415144
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۰:۵۵:۲۳

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی در آیین مبادله تفاهم نامه ساخت تصفیه خانه فاضلاب "خرگوش دره" در منطقه 22 میان شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اهمیت آب بیش از برق و گاز است. آب شرب استان تهران توسط 5 سد طالقان، کرج و لتیان و لار و ماملو تامین می‌شود و این در شرایطی است که سرانه مصرف تهرانی‌ها بالاتر از نرمال است، لذا ما اولین حرکتی که باید انجام دهیم کم کردن مصرف است.

وی افزود: نکته‌ای که در شورای شهر تهران نیز مورد توجه قرار گرفته کم کردن مصرف آب و مصرف بهینه آن است که به عنوان یک اولویت در دستور کار است. بی تردید آبیاری تحت فشار بهترین کاری است که در این مسیر می‌توان انجام داد. در حال حاضر در کشور بسیاری از تجهیزات آبیاری تحت فشار در داخل تولید می‌شود؛ لذا استفاده از این موضوع باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌اگر در منطقه 5 تجهیزات آبیاری تحت فشار به صورت کامل مورد استفاده قرار گیرد 50 میلیون متر مکعب نیازی که برای سی سال آینده این منطقه در نظر گرفته شده می‌تواند تاحدود 30 میلیون متر مکعب کاهش پیدا کند. در شورا ما نیز تلاش می‌کنیم مصوبه‌ای داشته باشیم تا شهرداری مکلف شود آبیاری تحت فشار را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع توزیع آب اشاره کرد و افزود: در ساختار اداری کشور آب منطقه‌ای تامین آب را بر عهده دارد و و شرکت آبفا مسئولیت توزیع آب را عهده‌دار است که باید آب سلامت را توزیع کند و از سوی دیگر پساب را باید به دست مصرف کننده آن برساند. موضوع مهمی که حتی آیت‌الله هاشمی در خطبه‌های خود آن را مورد توجه قرار داد. در حقیقت مترو و فاضلاب موضوعاتی بودند که توسط ایشان در خطبه‌ها مورد توجه قرار گرفتند اما موضوع فاضلاب همچون مترو برجسته نشد.

هاشمی ادامه داد: ایشان تاکید کردند که این دو پروژه به صورت جدی نیاز کشور است بر همین اساس در بحبوحه جنگ این دو پروژه علی رغم مشکلات مالی به صورت جدی پیگیری شد و امروز در این دو حوزه وضعیت خوبی داریم که برای مردم و کشور افتخار محسوب می‌شود.

وی درباره تفاهم نامه میان شهرداری و شرکت آبفای استان تهران گفت: بی تردید وظیفه ما تنها افتتاح پروژه نیست؛ بلکه باید کلنگ زنی و ریل گذاری مسیر درست را نیز مورد توجه قرار دهیم. تفاهم نامه امروز در همین راستا است اما باید به نکته‌ای در این تفاهم نامه اشاره کرد که آن نیز برداشت 25 سال از پساب تولید شده برای شهرداری تهران به صورت رایگان است و نیاز است که این بهره برداری به صورت مادام‌العمر باشد یا ممکن است به صورت ناگهانی این آب توسط آبفا در موعد تعیین شده قطع شود لذا خلاء تصمیم در آن وجود دارد. امیدواریم با پیگیریهای انجام شده این کار آغاز شود و الگویی برای سایر مناطق باشد. در حقیقت می‌توان این تفاهم نامه را با همه مناطق امضاء کرد. امروز این امکان وجود دارد که مناطق برای احداث تصفیه‌ خانه‌های محلی زمین مناسب را برای تصفیه خانه در اختیار آبفا قرار دهند.

وی تاکید کرد:‌ از شرکت توزیع برق و گاز در تهران نیز درخواست می‌کنم در امر پایداری و تاب آوری شهر تهران موضوع برق اضطراری را تعیین تکلیف کنند و از این امکان شورای شهر تهران استفاده کنند. همچنین بهتر است گاز مصرفی با احداث نیروگاهی در اطراف تهران به آن سپرده شود تا برای پخت و پز نیز از برق استفاده کنیم تا گامی در جهت حفظ محیط زیست برداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، صدر اعظم نوری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: در راستای شعارها و مطالبات شورای شهر تهران، در خصوص جدی گرفتن مباحث محیط زیستی موفقیت‌های قابل توجهی در راستای حفاظت و صیانت از فضای سبز و باغات و در بحث آب انجام شده است.

وی افزود: این تفاهم نامه قطعا از اقدامات خوبی است که در دوره پنجم مدیریت شهری صورت گرفته و امیدواریم خیرات و برکاتی برای شهرداری و آبفا داشته باشد. در حقیقت این تفاهم نامه ، تفاهم نامه‌ای برد - برد برای شهرداری و آبفاست که با همکاری فی مابین به نتیجه رسیده است.

به گزارش ایسنا ، ناهید خدا کرمی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با تاکید بر این که شورای شهر تهران در دوره‌ی پنجم سلامت همه جانبه نسل آینده و همچنین آینده شهر تهران را هدف قرار داده است، افزود: اگر به همان منوال گذشته ساخت و سازها در شهر ادامه پیدا می‌کرد. بی تردید شهر به ورته نابودی کشیده می‌شد لذا در این دوره از درآمد آن صرفه نظر شد و توسعه همه جانبه تهران هدف قرار گرفت. بی تردید با جدیت به دنبال تضمین وضعیت شهر تهران برای آینده هستیم.

به گزارش ایسنا، آرش حسینی میلانی نیز در این مراسم گفت: ما در آستانه یک تغییر پارادایم در تهران هستیم به شکلی که تا 11 سال آینده در حوزه استفاده از پساب باید از 7 میلیون متر مکعب فعلی در سال به حدود 115 میلیون متر مکعب برسیم. بی تردید بحث فاضلاب و کیفیت آبهای سطحی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در موضوع پایش کیفی آبهای سطحی نیز تا به حال متولی مشخص نداشته‌ایم اما در بودجه امسال رقمی در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص آن پایش آبهای سطحی انجام شود و در مرحله بعد در مورد قنوات شهر تهران این کار محقق شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها