گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی اولین دیدار سال ۹۹:

استقلال یا کمیته داوران؛ کدام یک برنده دعوا می‌شوند؟

دیدار عقب‌افتاده فولاد برابر استقلال هرچند در آرامش آغاز شد، اما پایان بازی با حواشی زیادی همراه بود که در پی آن فرهاد مجیدی، مربی آبی‌های پایتخت، دست به تهدید داور این دیدار یعنی مهدی سیدعلی زد.

استقلال یا کمیته داوران؛ کدام یک برنده دعوا می‌شوند؟
کد خبر: 415209
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال لیگ نوزدهم را با حواشی زیادی استارت زد. بعد از وقفه سه‌ماهه‌ای که ویروس کرونا رقم زد، مدیران فدراسیون فوتبال تلاش کردند 9 بازی باقی‌مانده از لیگ را برگزار کنند. استقلال اما جزو تیم‌های بالانشینی بود که علاقه‌ای به آغاز دوباره لیگ نداشت. بازیکنان و مدیران استقلال در مصاحبه‌های مختلف عنوان کردند فدراسیون باید برای حفظ سلامت بازیکنان، لیگ نوزدهم را لغو کند. البته که این اتفاق نیفتاد و استقلال مجبور شد اولین بازی لیگ برتر در سال 99 را در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهدای فولاد برابر فولاد خوزستان برگزار کند. دیداری که پایان خوشی برای استقلالی‌ها نداشت.

داور دیدار استقلال و فولاد

آغاز دیدار و اخراج بازیکنان و مربیان استقلال

دیدار عقب‌افتاده فولاد برابر استقلال رأس ساعت 21، چهارشنبه چهارم تیرماه، در ورزشگاه شهدای فولاد آغاز شد. ابتدا نیمه اول استقلال با گل روزبه چشمی از فولاد پیش افتاد، اما این پایان ماجرا نبود؛ فولاد در دقیقه 26 با گل موسی کولیبالی بازی را به تساوی کشاند. اما حواشی اصلی این دیدار از دقیقه 40 به بعد بازی شروع شد. علی کریمی در دقیقه 43، به دلیل خطای شدید، با کارت قرمز مستقیم سیدمهدی سیدعلی مواجه شد. اخراج علی کریمی، عصبانیت فرهاد مجیدی را به دنبال داشت. مجیدی به تصمیم داور اعتراض کرد و همین اعتراض باعث شد سیدعلی، مجیدی را هم اخراج کند. نیمه دوم تازه آغاز شده بود که اعتراض عارف غلامی کارت قرمز دوم بازی را به نام این بازیکن ثبت کرد تا استقلال در این دیدار 9 نفره شود. در ادامه فولاد به گل برتری رسید و استقلال اولین بازی پساکرونایی خودش را واگذار کرد.

استقلال فولاد

آغاز دعوای مجیدی با سید علی

بعد از باخت استقلال، فرهاد مجیدی واکنش تندی نسبت به داور این بازی نشان داد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «ویلای امیردشت، کار در شهرداری تهران به کمک آقای فامیل! عضو رایگان مدرسه فوتبال، معرف ویزای اسپانیا، شام و ناهار در رستوران تهرانسر، در نهایت اعلام کرده که تک و تنها هستم، اما هرگز مقابل بی‌عدالتی سکوت نمی‌کنم. مردم خیلی زود متوجه حقیقت خواهند شد.»

2 کد اصلی فرهاد مجیدی در این پست اینستاگرامی ویلای امیردشت و معرف ویزای اسپانیاست که شایعات مربوط به ماجراهای پیش از مسابقه را قوت می‌بخشد: آنچه که سعید رمضانی سرپرست آبی‌ها درباره‌اش صحبت کرده بود؛ هرچند ماجرا به صورت کامل برای مردم و رسانه‌ها روشن نشده بود.

پست فرهاد مجیدی

مجیدی که از شرایط پیش‌آمده در بازی فولاد عصبانی است احتمالاً به استناد حرف‌های یکی از نزدیکانش که سابقه همکاری با جواد نکونام را در کارنامه دارد این بحث را به میان کشیده است.

مجیدی البته در این پست اینستاگرامی به موضوع مدرسه فوتبال اشاره کرده که احتمالاً منظور او مدرسه فوتبال جواد نکونام در غرب تهران است. در عین حال موضوع اینجاست که تمامی کدهایی که فرهاد مجیدی داده از سوی کسانی که در یکی 2 روز گذشته این موضوع را پیگیری می‌کردند دقیقاً قابل ترجمه است و کاملاً مطابق شایعاتی است که درباره مهدی سیدعلی پیش از بازی بر زبان چند نفر از اعضای کادر فنی استقلال می‌چرخید و بعد از بازی نیز در بین تمام اعضای تیم شنیده می‌شد.

البته این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که مجیدی هنگام اخراج از زمین به دستور سیدعلی، خطاب به ناظر فدراسیون گفته بود که جلوی آنها خواهد ایستاد و این اتفاق خیلی زود رقم خورده است.

عصبانیت فرهاد مجیدی

شکایت استقلال از سید علی

طبق خبرهایی که از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد، مسئولان این باشگاه در حال آماده‌سازی مستندات برای ارسال به کمیته انضباطی هستند. استقلالی‌ها در حالی مشغول تنظیم نامه و تهیه یک سی‌دی برای ارسال به کمیته انضباطی هستند که سعید رمضانی بعد از دیدار با فولاد خبر داد، شب بازی پیامک‌های مشکوکی به فرهاد مجیدی ارسال شده که او باید در بازی فردا مراقب باشد.

استقلالی‌ها نیز بابت همین پیام‌ها پرینتی تهیه کرده و قرار است پیش از ساعت اداری امروز این پرونده را در قالب یک سی‌دی به کمیته انضباطی ارسال کنند. البته سیدمهدی سیدعلی هم گزارش مفصلی علیه مجیدی و علی کریمی به کمیته انضباطی ارسال کرده و خواهان رسیدگی به حرکات این نفرات در بازی با فولاد شده است.

ظاهراً سید علی در گزارش خود به کمیته انضباطی از فحاشی علی کریمی بعد از اخراج و پایان این مسابقه گزارشی نوشته و بابت اینکه فرهاد مجیدی در طول بازی جمله‌ی «من ویلا ندارم که در اختیارت بگذارم» را به زبان ‌آورده به این کمیته گزارش داده است.

فرهاد مجیدی و سید علی

واکنش کمیته داوران به جنجال اهواز

اسماعیل صفیری، رئیس کمیته داوران، درباره صحبت‌های فرهاد مجیدی و پست اینستاگرامی او گفته است: «داوران ما و به خصوص سیدعلی حق مصاحبه در این خصوص را ندارند و اگر تهمتی زده شده باشد، آن را از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهیم کرد. داوران ما نباید خود را در این موضوعات دخالت دهند و باید تمرکزشان را بر قضاوت بگذارند.»

فرهاد مجیدی و سید علی

هرچند سه روز از این بازی جنجالی گذشته است، اما حواشی آن حداقل تا ماه آینده ادامه خواهد داشت. فعلاً که مجیدی و استقلال به دنبال شکایت از سیدعلی هستند و کمیته داوران هم به دنبال شکایت از مجیدی؛ در این میان باید دید چه کسی برنده این جنگ خواهد شد و آیا داستان محسن قهرمانی و علی دایی تکرار می‌شود یا اینکه این ماجرا هم مثل همیشه ختم به خیر خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها