کد خبر: 415260
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۷:۲۱:۳۱
| |

آیا مجلس یازدهم کنترل از راه دور است؟

ناصر قوامی گفت: نمایندگان در مجلس کار چندانی نمی‌توانند انجام دهند زیرا سیاست‌های کلی نظام دست کسانی دیگر است. حتی قانون گذاری نیز عملا در اختیار شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. با این حال باید از این‌ها سوال کرد که در این یک ماه چه کرده‌اید؟

آیا مجلس یازدهم کنترل از راه دور است؟
کد خبر: 415260
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۷:۲۱:۳۱

اعتمادآنلاین| ناصر قوامی، نماینده مجلس در دوره ششم درباره رویکرد مجلس یازدهم و نوع رابطه آن با دولت گفت: معمولا در مجلس عده‌ای‌ هستند که با این کارها از وزار باج‌خواهی می‌کنند. حتی در مجلس ششم هم بودند عده‌ای که برای باج‌خواهی خود مثل اینکه فلان مدیر را در استانی منصوب کنند، وزیر را به کمیسیون و یا صحن علنی می‌کشاندند. این رویه اصلا هیچ ثمری ندارد مگر آنکه سوال کنندگان به برخی از اهداف خود برسند.


وی درباره نقش تسویه‌حساب‌های سیاسی در این رویه نیز گفت: مجلس یازدهم که کنترل از راه دور است. یعنی این‌ها که خودشان اختیار ندارند، کسانی که این‌ها را به مجلس رساندند درباره وزرا و... تصمیم می‌گیرند. این نمایندگان با بستن درها و نظارت استصوابی شورای نگهبان و عدم مشارکت مردم به مجلس رسیدند و نمایندگانی نیستند که بتوان گفت مستقل هستند و کارآیی دارند. این سوال‌ها که مطرح ‌می‌شود هم در راستای اهداف همان گروهی است که این‌ها را به مجلس آوردند.


این نماینده پیشین مجلس در ادامه با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی مسائل کشور نیز گفت: این‌ها در مجلس کار چندانی نمی‌توانند انجام دهند زیرا سیاست‌های کلی نظام دست کسانی دیگر است. حتی قانون گذاری نیز عملا در اختیار شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. با این حال باید از این‌ها سوال کرد که در این یک ماه چه کرده‌اید؟ گفته بودید که مسائل معیشتی را در اولویت قرار می‌دهید اما الان دلار 20 تومان شده و کمر مردم در حال شکستن است، شما چه کار اساسی کردید؟


قوامی تاکید کرد: مجلس یازدهم باید بگوید که غیر از شنیدن صحبت چهارتا وزیر در مجلس جدید چه کرده‌اند و چه گام جدی برای مسائل و مشکلات مردم برداشته‌اند.

منبع: آزادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها