یک نماینده سابق مجلس:

اعتقاد به قیامت در برخی مسئولین از بین رفته است

یک نماینده سابق مجلس گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که متاسفانه در نزد برخی مردم و حتی برخی مسئولین ما اعتقاد به قیامت و آخرت پایین آمده است.

اعتقاد به قیامت در برخی مسئولین از بین رفته است
کد خبر: 415298
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۷:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم احمد لاشکی در ارزیابی خود از اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد و سخنان اخیر رهبری درباره آغاز این مبارزه از دوره مدیریت قبلی، اظهار کرد: بیانات روز شنبه رهبری نکاتی اساسی داشت که از جمله آنها همین موضوع برخورد با فساد در دستگاه قضایی و آغاز آن در گذشته محسوب می‌شود و این نشان می‌دهد که نباید موضوع مبارزه با فساد را صرفا به دوره اخیر محدود کنیم اما نکته کلیدی تر سخنان رهبری این بود که این مبارزه اکنون و در دوره فعلی به اوج خود رسیده است.

وی افزود: به هر حال موضوع مبارزه با فساد در قوه قضائیه جدی‌تر شده، دستگاه قضایی حواسش جمع‌تر است و قاطعیت بالاتری از خود نشان می‌دهد که این موضوع در کنار حمایت صدا و سیما از دادگاه‌های مبارزه با فساد و پرداختن به این موضوع به آگاهی مردم از این موارد نیز کمک کرده است.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: اگر در گذشته نیز پرونده معاون اول رئیس جمهوری قبلی در رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما باز می‌شد، مردم آرامتر می‌شدند و امیدواری بیشتری پیدا می‌کردند و امروز نیز که صدا و سیما به کمک دستگاه قضایی آمده است کار بزرگی است که علنی بودن دادگاه‌ها نیز به این موضوع کمک می‌کند که امیدواریم که مجموعه این موارد در کنار هم به جدیت بیشتر کار دستگاه قضایی در این زمینه منجر شود.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه امیدواریم رئیس دستگاه قضایی از ادامه این مسیر منصرف نشود و از انجام کار خود خسته و دلزده نباشد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه را ایمن کنیم و نظام را در برابر مشکلات استوار به پیش ببرم باید که در این زمینه یعنی مبارزه با فساد بسیار جدی عمل کنیم و جمهوری اسلامی نیز در صدد پیگیری جدی این موضوع باشد.

وی با اشاره به ماجرای فرار قاضی منصوری و مرگ او در رومانی، اظهار کرد: الان موضوع قاضی منصوری به نقطه فعلی رسیده و باید منتظر نتایج بررسی بیشتر ماجرا باشیم اما جدای از این مورد خاص در سایر موارد هم نباید پرونده‌های قبلی به فراموشی سپرده شود.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: باید در مورد سایر کسانی که در این مملکت فساد اقتصادی به راه انداختند و بعد فرار کردند هم پیگیری‌ها به نتیجه برسد. الان آقای خاوری کجاست؟ پیگیری‌ها درباره وضعیت او به کجا رسیده است؟ قصدی برای بازگرداندن او وجود دارد؟

احمدی لاشکی با اشاره به سایر پرونده‌های مفاسد اقتصادی در کشور تاکید کرد: همچنین در مورد کسانی که آنها را دستگیر کرده‌ایم و الان پرونده‌هایشان مورد بررسی قرار گرفته است نیز به نظر می‌رسد باید برای مردم موضوع را دقیق‌تر و شفاف‌تر بیان کنیم. مثلا پرونده بابک زنجانی به کجا رسید؟ پرونده شهرام جزایری به چه نتایجی انجامید؟ باید این موارد را تا پیگیری نهایی و نتایج پایانی آن به گوش رسانه‌ها و مردم برسانیم تا شفاف‌تر و جدی‌تر جامعه را در جریان موارد اینچنینی قرار دهیم.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه رئیس قوه قضائیه در حال حاضر رضایت عمومی خوبی را نسبت به خود جلب کرده است اظهار کرد: امیدوارم آقای رئیسی کارش را رها نکند، از انجام این وظایف خسته نشود و صرفا اینگونه نباشد که اول کار چنین پیگیر موارد مبارزه با فساد باشد چرا که پیش از این نیز مسئولانی را در خاطرمان داریم که در ابتدای کار بسیار پیگیری می‌کردند و وظایف‌شان را به درستی انجام می‌دادند اما از جایی به بعد به اصطلاح جامعه شناسان دچار دلزدگی از نقش می‌شدند یا خستگی و فشار کار آنان را از ادامه مسیر باز می‌داشت که امیدوارم در مورد ایشان چنین موضوعی رخ ندهد.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه هر چه برخوردها در مبارزه با فساد جدی‌تر باشد پیشگیری از بروز چنین مواردی قویتر خواهد شد و جلوی فساد گرفته می‌شود اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که متاسفانه در نزد برخی مردم و حتی برخی مسئولین ما اعتقاد به قیامت و آخرت پایین آمده است که لازم است این موضوع را که به عنوان یک مشکل فرهنگی می‌توان از آن یاد کرد را مورد بررسی قرار دهیم و برای حل آن آموزش و پرورش خود را قویتر کنیم که در این زمینه نسل جدید را به خوبی با این مفاهیم آشنا سازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها