کد خبر: 415313
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۸:۰۴:۳۱
| |

داستان عجیب شیخ و استقلال

شیخ با دو سانت پارگی عضله به فرانسه رفت و با 5 سانت پارگی عضله برگشت. مدتی در ایران بود و دوباره برای تعطیلات کرونا به خراج از کشور رفت. استقلال اینقدر به او بها داد که بعد از ترک ایران باشگاه را تهدید کرد اگر پولش را ندهد، فسخ می کند.

داستان عجیب شیخ و استقلال
کد خبر: 415313
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۸:۰۴:۳۱

اعتمادآنلاین| بین همه ستاره‌های لیگ‌برتری که به دلیل شیوع بیماری کرونا ایران را به مقصد کشور دیگری ترک کرده بودند، بعضی‌ها کلا برنگشتند و بعضی دیر برگشتن را انتخاب کردند. در بین همه اما یک نفر دیر برگشت و دوباره از ایران به کشور دیگری سفر کرد. شیخ دیاباته ستاره مالیایی استقلالی‌ها دو روز پیش به دلیل حضور در کنار همسرش برای به دنیا آوردن فرزند سوم ایران را به مقصد فرانسه ترک کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که دیاباته نسبت به سایر استقلالی‌ها دیرتر به تمرینات اضافه شده بود و فرهاد مجیدی و دستیارانش تمهیدات ویژه‌ای برای آماده کردن او داشتند. خروج دوباره دیاباته از ایران اما باعث شد استقلالی‌ها با اتفاق عجیبی روبرو شوند.

شیخ بدون شک یکی از بهترین‌های این فصل استقلال بوده. او با وجود اینکه در هفته‌های ابتدایی فروغ چندانی نداشت، از اواسط فصل شروع به درخشش کرد و در ترکیب استراماچونی تبدیل به اصلی‌ترین مهره در کنار مهدی قائدی شد. فرهاد مجیدی هم بعد از استراماچونی تا نهایت توان از دیاباته بازی گرفت اما از روی بد حادثه دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان و مصدومیت باعث شد مثل دربی رفت، شیخ دربی برگشت را هم از دست بدهد. با این حال اما او هروقت در زمین برای استقلال در این فصل بازی کرده درخشش خوبی داشته و همین باعث شده همه آبی‌ها خواهان حضور او در ایران و در ترکیب استقلال باشند.

چندی پیش وقتی شیوع کرونا در ایران اوج گرفت و رقابت‌های لیگ‌برتر تعطیل شد، خبر برنگشتن دیاباته به ایران استقلالی‌ها را نگران کرد. در نهایت ولی مشخص شد مشکلات مالی و ناراحتی شیخ از مسئولان باشگاه دلیل تاخیر در بازگشت ستاره مالیایی بوده. او به هر ترتیبی که بود به ایران برگشت و در تمرینات حاضر شد اما حالا دوباره در فرانسه به سر می‌برد.

شاید دلیل اصلی این رفتار با دیاباته، رفتار متقابلی بوده که این مهاجم همیشه از خودش نشان داده. شیخ انگار از فوتبال بازی کردن روبروی طرفداران استقلال لذت می‌برد و اگر با او خوب برخورد شود به نظر نمی‌آید دلیلی برای جدا شدن داشته باشد. این روزها هم مشکلات خانوادگی او را به فرانسه کشانده اما نکته قابل توجه بعدی این است که اگر دیاباته به محض بازگشت از فرانسه آمادگی خودش را بالا نبرد و به داد خط حمله استقلال نرسد، شاید وضعیت برای او کمی متفاوت شود و در گرمای تابستان، برف فوتبال ایران را بالاخره تجربه کند!

یکی دیگر از نکات قابل توجه دیگر در خصوص دیاباته این است که او وقتی اسفند ماه با مصدومیت به ایران برگشت و مصدومیتش تشدید شده بود، مسئولان باشگاه از جمله محمد نوری مدیررسانه‌ای باشگاه از این گفتند که دیاباته مردانگی کرده برگشته!

نوری فر در متنی سراسر احساسی که در آن از دیاباته یک بت و یک قدیس ساخته بود، نوشت: «این قصه را همیشه نوشتیم و درباره خیلی از ستاره‌ها گفتیم که عاشق استقلال هستند و از کودکی استقلالی بودند و بعدها فهمیدیم که خیلی از این قصه‌ها واقعیت نداشته اما جدی - جدی این یکی انگار خود خودش است. او عاشق این هواداران و مهربانی و هیجان‌شان شده. عاشق زندگی در تهران، وسط جایی که به خاطر سقوط هواپیما تیتر یک می‌شود و میزبانی آسیایی‌اش در آستانه لغو قرار می‌گیرد و شایعه کرونا شهر را در برمی‌گیرد اما دیاباته هر بار به تهران بازمی‌گردد. این جنتلمن می‌توانست در نیم‌فصل و حتی دیشب به تهران برنگردد و بهانه لازم هم برایش مهیا بود اما هر بار تاکید کرد که برمی‌گردد و بی‌بهانه برگشت و خبرسازها را بی‌اعتبار کرد. تا جایی که از ته دل بگویی؛ دمت گرم شیخ. اگر بخواهم یکی از متشخص‌ترین خارجی‌های استقلال را که از نزدیک شناختم، انتخاب کنم، بدون تردید انتخابم شما هستی اخوی. مفهوم متن روی عکس: «تو انسانی خوش‌قول و بزرگواری» و یا «تو پای حرفت ایستادی، شایسته احترامی».

این در حالی است که اگر دیاباته در یک باشگاه خارجی عضو بود شاید با او اینطور برخورد نمی‌شد. شیخ با دو سانت پارگی عضله به فرانسه رفت و با 5 سانت پارگی عضله برگشت. مدتی در ایران بود و دوباره برای تعطیلات کرونا به خراج از کشور رفت. استقلال اینقدر به او بها داد که بعد از ترک ایران باشگاه را تهدید کرد اگر پولش را ندهد، فسخ می کند و دیگر بازنمی گردد. زمانی هم که برگشت مشخص شد کلی اضافه وزن آورده و در مدتی که بازیکنان در خانه تمرین می کردند، او در استراحت مطلق بوده! حالا هم او دوباره به فرانسه بازگشته و مشخص نیست چه زمانی برگردد. دیاباته به قرنطینه رفته و بازگشتش با خداست. احتمالا این بار هم برگردد وضعیت بدنی بدتری خواهد داشت و معلوم نیست اصلا در ادامه فصل بتواند برای آبی ها به میدان برود یا نه!

حالا باید از محمد نوری فر که اینگونه در مدح دیاباته نامه نوشت و از او یک قدیس ساخت پرسید؛ بازهم می گوئید دیاباته خیلی خوش قول و بزرگوار است؟!

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها