کد خبر: 415352
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۹:۱۴:۱۸
| |

تلاش کشورهای عربی برای مهار درگیری های لیبی

منابع آگاه از تلاش کویت و چند کشور حوزه خلیج فارس برای ایجاد یک موضع عربی متحد جهت حل و فصل مسأله یمن، مداخله در عراق و لیبی و همچنی بحران سد النهضه خبر دادند.

تلاش کشورهای عربی برای مهار درگیری های لیبی
کد خبر: 415352
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۹:۱۴:۱۸

اعتمادآنلاین| روزنامه القبس به نقل از منابع آگاه نوشت: تماس‌ها و هماهنگی‌هایی میان کشورهای عربی برای مهار درگیری‌ها در یمن، مداخلات خارجی در عراق و لیبی و حل بحران سد النهضه و ایجاد ساز و کارهای همکاری و تلاش عربی مشترک برای تحقق نتایج مطلوب وجود دارد.

این منابع از تلاش چند کشور حوزه خلیج فارس و در رأس آنها کویت برای حل و فصل بحران در این کشورها و جلوگیری از رسیدن آن به مرحله خطرناک خبر دادند و تأکید کردند که پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب درباره لیبی و رد هرگونه مداخله خارجی غیرقانونی در آن، یک توافق عربی و دیدگاه مثبت شکل گرفته است.

طبق گفته منابع مذکور، مداخلات خارجی در لیبی و عراق منجر به پیچیده‌تر شدن اوضاع سیاسی و امنیتی این کشورها می‌شود و پایان دادن به این مسأله مستلزم هماهنگی میان تمامی کشورهای عربی است.

منابع مذکور در ادامه تأکید کردند: تلاش‌های کویت در این زمینه بر توقف تنش‌ها در کشورهای دچار بحران متمرکز است. کویت از توقف تنش میان کشورهای عربی حمایت می کند و بر عدم مداخله خارجی در عراق و لیبی تأکید دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها