کد خبر: 415376
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۰:۰۱:۴۴
| |

پرسپولیس - پیکان؛ حساس‌ترین بازی هفته بیست و دوم

حساس‌ترین بازی امروز در پایتخت و بین دو تیم تهرانی در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود؛ جایی که صدرنشین بلامنازع لیگ برتر باید با قعرنشین بحران‌زده دیدار کند.

پرسپولیس - پیکان؛ حساس‌ترین بازی هفته بیست و دوم
کد خبر: 415376
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۰:۰۱:۴۴

اعتمادآنلاین| اگر دیدار فولاد خوزستان و استقلال که یک بازی معوقه از هفته هفدهم بود را فاکتور بگیریم, لیگ برتر فوتبال با آغاز هفته بیست و دوم از امشب (یکشنبه)‌ رسماً ادامه پیدا می‌کند, جایی که 5 بازی به میزبانی تبریز, مشهد مقدس, آبادان, بوشهر و تهران با شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود. تمام بازی‌ها فعلاً بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های خاصی برگزار می‌شوند.

تراکتور - نساجی

تراکتورِ شاکی از آغاز مسابقات بالاخره از مواضعش عقب‌نشینی کرد و حاضر شد تیمش را برای ادامه حضور در لیگ برتر راهی مسابقات کند. مدیران این تیم و در راس آنها محمدرضا زنوزی تا همین چند دو روز گذشته با صدور انواع و اقسام بیانیه و نامه و مصاحبه مخالفت‌شان را با بازی در شرایط کرونایی اعلام کرده بودند اما حالا بعد از اینکه تغییری در برنامه ایجاد نشده باید در ورزشگاه خانگی خود پا به میدان بگذارند.

این در حالی است که هنوز خبری از بازگشت اشکان دژاگه و عکاشه حمزاوی به تبریز نیست. علاوه بر این مسعود شجاعی برای این بازی محروم و ایمان سلیمی نیز مصدوم است. همچنین تراکتوری‌ها قرارداد جفرسون یوری را در تعطیلات فسخ کرده‌اند تا با لشگری غایب از بازیکنان تاثیرگذار رودرروی نساجی قرار بگیرند. بازی رفت دو تیم در قائمشهر با برتری 4 بر صفر میهمان همراه بود, اتفاقی که می‌تواند باعث بالا رفتن روحیه تبریزی‌ها در این بازی شود.

تراکتور با 37 امتیاز در رده سوم جدول است و قطعاً می‌خواهد با کسب پیروزی در این بازی خانگی از کورس تیم‌های بالای جدول عقب نماند. در آن سو نساجی که با 23 امتیاز در رده دهم است, با خیالی آسوده‌تر از این جهت که در خطر سقوط قرار ندارد, پا به میدان می‌گذارد. نساجی نیز یکی از تیم‌های معترض به آغاز لیگ و خواهان تعطیلی مسابقات بود و از این بازی می‌توان به عنوان دربی معترضان یاد کرد.

شهر خودرو - ذوب‌آهن

دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌‌گیرند که خیلی حال و روز خوبی را تجربه نمی‌کنند. شهر خودرو همانند تراکتور و نساجی یکی از 4 تیم به شدت به آغاز مسابقات معترض بود. این باشگاه در حالی تمریناتش را آغاز کرد که به نظر با شرایطی که پشت سر گذشته, تمرکز کافی برای آماده‌سازی نداشته است. ذوب‌آهن هم بعد از تعطیلی مسابقات رنگ آرامش به خود ندیده است. این تیم که بعد از اضافه شدن میودراگ رادولوویچ روی روند بهتری قرار گرفته بود دیگر این مربی را روی نیمکت خود نخواهد داشت. به تازگی لوکا بوناچیچ به تیم اضافه شده که به احتمال فراوان در این بازی روی نیمکت نخواهد نشست.

شهر خودرو با برد فولاد مقابل استقلال یک پله در جدول سقوط کرده و با 35 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد, بنابراین در این بازی به دنبال 3 امتیاز خواهد بود تا ضمن صعود در جدول خود را در کورس کسب سهمیه حفظ کند. ذوبی‌ها اما با 22 امتیاز در رده یازدهم هستند و نمی‌خواهند با از دست دادن امتیازات بیشتر دوباره به انتهای جدول نزدیک شوند.

صنعت نفت - پارس جنوبی

برزیلی‌های آبادان یکی از تیم‌های موفق فصل نوزدهم تا به اینجای کار به حساب می‌آیند, بعد از جدایی دراگان اسکوچیچ, جای خالی او را احساس می‌کنند. این تیم در صورتی که به این روند ادامه دهد از بین گزینه‌های کسب سهمیه به کل کنار خواهد رفت. نفتی‌ها در آخرین بازی خود سایپا را شکست دادند و حالا با سرمربیگری بهنام سراج به دنبال رسیدن به روزهای بهتر هستند. در آن سو اما پارسی‌ها احتمالاً به این بازی با چشم مهمتری نگاه می‌کنند, جایی که با توجه به رتبه جدولی‌ آنها در خطر سقوط حتی دو پله‌ای هم قرار دارند.

پارس جنوبی با 20 امتیاز در رده دوازدهم و صنعت نفت با 33 امتیاز در رده هفتم قرار دارند. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل همراه بود.

شاهین شهرداری بوشهر - نفت‌ مسجدسلیمان

شاهینی که پیش از تعطیلی 4 ماهه لیگ رفته رفته داشت پرواز کردن را یاد می‌گرفت و در روند صعودی قرار گرفت, حالا باید بدون سرمربی به میدان برود. میشو کرستیچویچ که بعد از خروج از کشور هنوز بازنگشته, دست این تیم بوشهری را در پوست گردو گذاشته تا وضعیت نیمکت این تیم بحرانی شود. مهرداد کریمیان در این بازی هدایت شاهین را برعهده خواهد داشت. شاهین که با 16 امتیاز در رده پانزدهم جدول است به خوبی می‌داند با توجه به نزدیک شدن به انتهای فصل برای بقا در لیگ باید حداکثر امتیاز را کسب کند.

در اردوی تیم میهمان اما وضعیت آرام و بی‌حاشیه است. این تیم در فصل جاری موفق شده با هدایت مهدی تارتار به جاهای خوبی برسد و تنها 3 بار طعم تلخ باخت را چشیده که آمار بسیار پایینی در جدول به حساب می‌آید. نفت مسجدسلیمان با وجود مشکلات مالی موفق شده 28 امتیاز جمع کند و در رده هشتم جدول نیم نگاهی به صعود و ارتقای رتبه داشته باشد. بازی رفت را تیم تارتار با یک گل برده است.

پیکان- پرسپولیس

حساس‌ترین بازی امروز در پایتخت و بین دو تیم تهرانی در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود؛ جایی که صدرنشین بلامنازع لیگ برتر باید با قعرنشین بحران‌زده دیدار کند. این بازی از این رو حساس است که پرسپولیس با برد می‌تواند یک قدم دیگر خود را به قهرمانی نزدیک کند و پیکان هم با شکست یک قدم دیگر به سمت پرتگاه سقوط می‌رود. پرسپولیسی‌ها که با 47 امتیاز به تنهایی و مقتدرانه در صدر جدول هستند در بازی قبلی خود نیز در لیگ شهر خودرو را با نتیجه 3 بر یک شکست داده‌اند. این تیم در این بازی مهره‌های تاثیرگذاری چون مهدی ترابی را به دلیل محرومیت, محمد انصاری را به دلیل مصدومیت و اوساگونا را به دلیل عدم حضور در ایران در اختیار ندارد.

پیکان که یک بار دیگر عبدالله ویسی را روی نیمکت خود می‌بیند, مقابل پرسپولیس نیم نگاهی به انجام یک کار بزرگ دارد. بردی که هرچند سخت اما می‌تواند باعث بالا رفتن سطح انگیزه این تیم شود. پیکان تنها تیمی در لیگ برتر است که عدد امتیازاتش از عدد رتبه‌اش کمتر است. این تیم با 15 امتیاز در رده شانزدهم است و درصورتی که تغییری در روند نتیجه‌گیری‌اش ایجاد نشود, اصلی‌ترین گزینه‌های سقوط خواهد بود. بازی رفت با برتری دو بر یک پرسپولیس به پایان رسید.

یکشنبه 8 تیرماه

تراکتور تبریز- نساجی مازندران/ ساعت 20:30 ورزشگاه یادگار امام (ره)

کوپال ناظمی - محمدجواد مداح - امیرمحمد داودزاده - حسین زیاری

ناظر: محمد رضا فلاح

شهرخودرو مشهد- ذوب‌آهن اصفهان/ ساعت 20:30 ورزشگاه امام رضا (ع)

رضا کرمانشاهی - حسن انتظاری - احد سلطانی - علی بای

ناظر: علیرضا یزدانی

صنعت نفت آبادان- پارس جنوبی جم/ ساعت 20 ورزشگاه تختی آبادان

مرتضی منصوریان - قهرمان نجفی - یعقوب سخندان - میثم حیدری

ناظر: ابوطالب طاهریان

شاهین شهرداری بوشهر- نفت مسجد سلیمان/ ساعت 21 ورزشگاه شهید مهدوی

حسن اکرمی - فرهاد مروجی - میلاد قاسمی دماوندی - محمدرضا تارخ

ناظر: یدالله جهانبازی

پیکان- پرسپولیس/ ساعت 21 ورزشگاه شهدای شهرقدس

محمدحسین زاهدی فرد - محمدرضا منصوری - علیرضا مرادی - پیمان فرخی مهر

ناظر: فریدون اصفهانیان

دوشنبه 9 تیرماه

سپاهان- گل گهر سیرجان/ ساعت 20:45 ورزشگاه نقش جهان اصفهان

امیر عرب براقی - رحیم حاجیلو - محسن بابایی - روح الله شریفی

ناظر: علیرضا کهوری

فولاد خوزستان- ماشین سازی تبریز/ ساعت 21 ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان

سیدرضا مهدوی - امیررضا آشور ماهانی - حمید سبحانی - احمد محمدی

ناظر: حسن کامرانی فر

استقلال- سایپا/ ساعت 21 ورزشگاه آزادی

پیام حیدری - سعید علی نژادیان - علی اکبر نوری - رضا عادل

ناظر: بهرام پیما

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها