کد خبر: 415417
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۱:۳۵:۰۰
| |

با دستور رئیس جمهور:

استفاده از ماسک اجباری می‌شود/ دولت سراغ برخورد قهری می‌رود؟+ویدئو

با دستور رئیس جمهور استفاده از ماسک تا یکم مردادماه اجباری شد.

استفاده از ماسک اجباری می‌شود/ دولت سراغ برخورد قهری می‌رود؟+ویدئو
کد خبر: 415417
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۱:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا نه تنها با رسیدن فصل گرما کمرنگ و ضعیف نشد، بلکه حالا به گفته متولیان نظام سلامت کشور، موج دوم این ویروس هم آغاز شده و مردم باید با این موج دست و پنجه نرم کنند.

در تمام این مدت، اگرچه کار و کسب‌ها به مرور زمان به حالت عادی بازگشت اما هشدارها حاکی از آن بود که مردم باید در ترددهای خود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، ماسک بزنند و توصیه‌های بهداشتی را با قوت سابق ادامه دهند. بارها و بارها نسبت به برگزاری تجمعاتی همچون مراسم عروسی و عزاداری توصیه‌هایی عنوان و گفته شد که در چنین فضاهایی است که افراد زیادی به بیماری مبتلا می‌شوند.

اما حالا هفته دوم تیرماه در شرایطی آغاز شده که کووید19 جدی‌تر از قبل در حال تلفات است اما ویروس برای مردم با نوعی عادی سازی روبرو شده است.

همین موضوع هم سبب شده تا دولت دست به اقدامات جدید بزند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا از قراردادن محدودیت‌های جدید از جمله اجباری شدن ماسک در مکان‌ها سرپوشیده و محل‌های تجمع خبر داد.

روحانی گفت: قرار است از هفته آینده ترتیباتی اتخاذ شود تا از 15 تیر ماه تا انتهای ماه،‌ ماسک در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد یا سرپوشیده است،‌ الزامی کنیم. اگر لازم بود این مصوبه تا مرداد ماه نیز تمدید می شود.

روحانی در بخشی دیگری از صحبت‌هایش گفت: هر شهرستانی که به وضعیت قرمز می رسد ستاد استانی می تواند برای محدودیت یک هفته ای به وزیران بهداشت و کشور پیشنهاد بدهد.

او ادامه داد: نگذاریم در استان ها به نقطه پیک کرونا برسیم؛ همه مردم باید یاری کنند چرا که شدت ناگهانی بیماری، جهادگران درمانی کشور را تحت فشار بیشتر می گذارد.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: در روند مقابله با بیماری کرونا، باید مراقب سالمندان و بیماری زمینه ای باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها