کد خبر: 415436
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

وضعیت مطلوبی در زمینه پدافند شیمیایی داریم

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: در دوران دفاع مقدس، کشورهای عربی و غربی نه‌تنها در برابر جنایات جنگی صدام و استفاده او از سلاح‌های شیمیایی اعتراض نمی‌کردند بلکه دائماً به تجهیز بیشتر او اقدام می‌کردند.

وضعیت مطلوبی در زمینه پدافند شیمیایی داریم
کد خبر: 415436
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: امروز در زمینه پدافند شیمیایی در وضعیت مطلوبی قرار داریم و قدم‌های بلندی در این عرصه برداشته شده است.


همزمان با سی‌وسومین سالروز جنایت هولناک صدام در سردشت، همایش ملی «پدافند شیمیایی» صبح امروز (یکشنبه) 8 تیر در سالن همایش‌های صدرا در تهران آغاز شد.

در این مراسم که به همت سازمان پدافند غیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد، سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سردار حسن عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح، سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت، درمان و دفاع زیستی سپاه و دکتر علیرضا جلالی فرمانده دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج) حضور دارند.

علیرضا جلالی، فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در این همایش گفت: در دوران دفاع مقدس، کشورهای عربی و غربی نه تنها در برابر جنایات جنگی صدام و استفاده او از سلاح‌های شیمیایی اعتراض نمی‌کردند بلکه دائماً به تجهیز بیشتر او اقدام می‌کردند.

وی افزود: امروز بسیاری از بیماران شیمیایی دوران دفاع مقدس و خانواده‌های آنها همچنان دارای مشکلاتی هستند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه آموزش‌های بسیار خوبی در زمینه پدافند شیمیایی در بخش‌های لشکری و کشور انجام شده است، عنوان کرد: امروز در زمینه پدافند شیمیایی در وضعیت مطلوبی قرار داریم و قدم‌های بلندی در این عرصه برداشته شده است.

جلالی با بیان اینکه دانشگاه حضرت بقیه‌الله (عج) از گذشته خاستگاه بیماران شیمیایی دفاع مقدس بوده است، عنوان کرد: اورژانس مصدومان شیمیایی و ترومایی بیمارستان بقیه‌الله (عج) در سال 94 احداث شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در پایان گفت: ما با استفاده از این اورژانس ترومایی تاکنون توانسته‌ایم به 10 هزار نفر از رزمندگان مجروح مدافع حرم خدمات ارائه دهیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها