کد خبر: 415461
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا| تاثیر کرونا بر کمپین‌های انتخاباتی چگونه است؟

روز 20 آگوست، 2 ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری جو بایدن در میلواکی، ویسکانسین نامزدی حزب دموکرات را خواهد پذیرفت. یک هفته بعد دونالد ترامپ تاج نامزدی حزب جمهوری‌خواه را در جکسون‌ویل فلوریدا بر سر خواهد گذاشت، اما به دلیل پاندمی ویروس کرونا هیچ چیز شبیه انتخابات قبل نخواهد بود.

انتخابات آمریکا| تاثیر کرونا بر کمپین‌های انتخاباتی چگونه است؟
کد خبر: 415461
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات آمریکا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد، اما پاندمی کرونا تغییرات بزرگی در نحوه برگزاری کمپین‌های انتخاباتی 2 نامزد حرب جمهوری‌خواه و دموکرات ایجاد کرده است.

همایش ملی با وجود کرونا

انتخابات آمریکا

هر چهار سال یک بار دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مراسم بزرگ و باشکوهی به عنوان همایش حزب ملی برگزار می‌کنند. برنامه‌ای بزرگ و پرسروصدا که در آن نامزدهای انتخابات آمریکا در حضور هواداران رسماً معرفی می‌شوند.

روز 20 آگوست، 2 ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، جو بایدن در میلواکی، ویسکانسین نامزدی حزب دموکرات را خواهد پذیرفت. یک هفته بعد دونالد ترامپ تاج نامزدی حزب جمهوری‌خواه را در جکسون‌ویل فلوریدا بر سر خواهد گذاشت، اما به دلیل پاندمی ویروس کرونا هیچ چیز شبیه انتخابات قبل نخواهد بود.

انتخابات آمریکا

البته این 2 حزب راه متفاوتی را در پیش می‌گیرند. در حالی که آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در آمریکا از مرز 124 هزار نفر عبور کرده است و در بسیاری از ایالت‌ها آمار سیر صعودی پیدا کرده، دموکرات‌ها اعلام کردند که همایش حزب را کوچک‌تر از همیشه برگزار خواهند کرد. شرکت در مراسم بیشتر به صورت آنلاین خواهد بود و حضور فیزیکی نیز با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی میسر می‌شود؛ به عنوان مثال سخنرانی بایدن به سالن کوچک‌تری منتقل شده است.

جمهوری‌خواهان نیز تغییرات زیادی در اجرای برنامه خود داده‌اند، اما به دلیلی کاملاً متفاوت.

برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌ها

انتخابات آمریکا

با وجود پاندمی در آمریکا آنها نمی‌خواهند حتی به خاطر حفظ سلامت عمومی مراسم باشکوه را لغو کنند. قرار بود همایش رسمی حزب در کارولینای شمالی برگزار شود، اما روی کوپر، فرماندار دموکرات ایالت، اجازه نخواهد داد زیر سایه کووید-19، کمپین پرجمعیتی در محیط بسته یک سالن ورزشی تجمع کنند.

در نتیجه مراسم شهر شارلوت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، اما در جکسون‌ویل مراسم بدون رعایت پروتکل‌هایی همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری برگزار خواهد شد.

در ویسکانسین دموکرات‌ها با تونی اورز، فرمانداری کار می‌کنند که مبارزه با ویروس را در اولویت قرار داده است. در فلوریدا ران دی سانتیس فرماندار این ایالت یکی از هواداران ترامپ است و از بازگشایی اقتصادی دفاع می‌کند.

تارا ست مایر یکی از اعضای حزب جمهوری‌خواه و از منتقدان ترامپ در مصاحبه با گاردین می‌گوید: «دلیل اینکه عده زیادی از مردم در میانه یک پاندمی در گردهمایی جکسون‌ویل شرکت خواهند کرد این است که جمهوری‌خواهان نیاز دارند در قبال بازگشایی مجدد مشاغل متعهد جلوه کنند. هیچ دلیل عاقلانه دیگری وجود ندارد. چون حزب دموکرات به اندازه کافی عقلانیت به خرج داده تا موارد لازم را رعایت کند و به استانداردهای دولت در رعایت فاصله اجتماعی و امثال آن متعهد بماند. در شرایط فعلی برای برگزاری همایش انتخاباتی باید ده‌ها میلیون دلار خرج کرد. به همین دلیل دموکرات‌ها درک کرده‌اند برگزاری چنین مراسمی ارزش به خطر انداختن سلامت هزاران نفر را ندارد؛ در طرف مقابل اما به نظر می‌رسد دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه هیچ اهمیتی به سلامت افرادی که قرار است در این همایش شرکت کنند نمی‌دهند. و این تصمیمی خودخواهانه و از نظر سیاسی بزدلانه است.»

ترامپ باید در فلوریدا پیروز شود

انتخابات آمریکا

اما شاید برگزاری چنین مراسمی در فلوریدا از منظر سیاسی لازم باشد، زیرا جمهوری‌خواهان معتقدند فلوریدا برای رسیدن به پیروزی در انتخابات اهمیت بسیار زیادی دارد.

چهار ماه مانده به انتخابات آمریکا، مرکز یاسی دانشگاه ویرجینیا چهار ایالتی را برشمرده که در آنها تعداد رأی‌های بایدن و ترامپ نزدیک به هم است: آریزونا، کارولینای شمالی، فلوریدا و ویسکانسین؛ ترامپ در سال 2016 در تمام این ایالت‌ها پیروز شد و امسال نیز به برد در آنها نیاز دارد.

لاری ساباتو، مدیر مرکز سیاسی UVA، می گوید: «ترامپ باید در فلوریدا پیروز شود، کارولینای شمالی نیز اهمیت زیادی دارد. شکست در هر کدام از این ایالت‌ها می‌تواند به معنی شکست ترامپ در انتخابات باشد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها