در اطلاعیه‌ای اعلام شد:

سازمان حمایت با گران‌فروشان تخم‌مرغ برخورد می‌کند

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کننده طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با هرگونه افزایش قیمت تخم مرغ بیش از نرخ مصوب برخورد قانونی خواهد شد.

سازمان حمایت با گران‌فروشان تخم‌مرغ برخورد می‌کند
کد خبر: 415494
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان حمایت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با هر گونه افزایش قیمت تخم مرغ بیش از نرخ مصوب برخورد قانونی خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است:

با عنایت به افزایش هزینه‌ها و با هدف حفظ و استمرار تولید، موضوع بررسی قیمت تخم مرغ در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفت که بر اساس افزایش هزینه های از جمله: حقوق ودستمزد، حمل ونقل، خوراک و... سقف قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حداکثر 95000 ریال تعیین شده و بر این اساس قیمت مصرف کننده هر شانه تخم مرغ 30 عددی بسته به وزن آن در حدود 20.000 تومان تعیین شده است. بدیهی است فروش تخم مرغ با قیمت های بالاتر از قیمت مصوب تخلف و در صورت مشاهده برخورد قانونی لازم با متخلفان، توسط بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان های صمت استانی معمول خواهد شد.

همچنین در این راستا هماهنگی لازم با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، فروشگاه های زنجیره ای و تشکل‌های تولیدی صورت گرفته وتوزیع گسترده و مکفی تخم مرغ با حداقل سود عمده وخرده فروشی در مراکز یادشده در حال انجام می باشد.

شایان ذکر است براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار به منظور استفاده از ظرفیت تشکل‌های و اتحادیه های تولیدی، تنظیم بازار تخم مرغ بر عهده اتحادیه مرکزی مرغداران میهن قرارگرفته و در شرایطی که قیمت تخم مرغ در کشور روند افزایشی داشته است، با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه ذیربط صادرات تخم مرغ تا زمان تنظیم بازار داخلی متوقف گردید.

هموطنان و مصرف کنندگان محترم در صورت مشاهده تخلفات احتمالی اعم از عدم درج قیمت،گرانفروشی و... می توانند مراتب را به صورت حضوری و یا تلفنی به سازمان حمایت و سازمان صنعت معدن و تجارت استانها و تلفن 124 گزارش تا مراتب مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد .

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها