کد خبر: 415542
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۲۰:۰۵:۰۰
| |

ابتلا و مرگ به علت کرونا در تهران صعودی شده است

استاندار تهران با بیان اینکه وضعیت این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا بین سفید و زرد قرار دارد گفت: البته در روزهای اخیر شاهد شیب ملایم در افزایش تعداد مراجعه ها، بستری ها و فوتی ها هستیم.

ابتلا و مرگ به علت کرونا در تهران صعودی شده است
کد خبر: 415542
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۲۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هر سه ثانیه یک فرد در کشور به کرونا مبتلا می‌شود و هر 12 تا 13 دقیقه یک نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهد تاکید کرد: خطر شیوع کرونا جدی است و حفظ جان شهروندان اولویت دارد از اینرو باید همه نکات و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی بر لزوم استفاده از ماسک توسط شهروندان بر اجتناب مردم از انجام سفرهای تابستانی تاکید کرد و گفت: در شرایط اخیر میانسالان، جوانان و کودکان هم درگیر این بیماری شده و حتی فوت آنها گزارش شده است.

محسنی بندپی با اشاره به تعطیلات عید فطر و تعطیلات 14 و 15 خرداد که حجم عظیم شهروندان تهران به سایر نقاط کشور سفر کردند گفت: با توجه به بازگشت آنها پیش‌بینی چنین وضعیتی محتمل بود؛ ضمن اینکه عادی تلقی کردن شرایط، افزایش حجم مسافران مترو و فعالیت برخی صنوف در کلانشهر تهران بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نیز سبب افزایش این مراجعات شده است.

استاندار تهران در مورد سفرهای تابستانی عنوان کرد: از آنجا که محدودیتی برای سفرها ایجاد نشده برای رفع مسائل ترافیکی، کاهش حوادث جاده‌ای و امدادرسانی آمادگی در دستگاه‌های اجرایی فراهم شده ضمن اینکه توصیه این است که مردم کمتر به سفر بروند به ویژه در شرایطی که هیچ استان کشور سفید نیست و حتی مازندران، گلستان و خراسان رضوی روند افزایش مبتلایان را شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز ( 8 تیر 1399) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 489 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که هزار و 406 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور 222 هزار و 669 رسید.

تاکنون 222 هزار و 669 نفر در کشور بطورقطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت 144 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 10 هزار و 508 نفر رسید.

استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های بوشهر، ایلام، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها