شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دچار تغییر می‌شود؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری در حال حاضر بر اساس اساسنامه موجودیت دارد اما اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد و حتی شورای عالی سیاست‌گذاری اگر  بخواهد به فعالیتش ادامه دهد آیا با همین ترتیبی که الان هست ادامه خواهد داد یا تغییراتی در این ترکیب به وجود خواهد آمد یا اینکه با همین ساختار خواهد بود یا ساختارش هم تغییر خواهد کرد محتمل است که در آینده یک سری تغییرات هم پیش بیاید.

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دچار تغییر می‌شود؟
کد خبر: 415595
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۰۹:۰۲:۱۴

اعتمادآنلاین| علی صوفی، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، درباره استعفای عارف از این شورا گفت: انتظار کناره‌گیری آقای عارف وجود داشت. یعنی اگر دکتر عارف استعفا هم نمی‌دادند این کناره‌گیری صورت گرفته بود و در واقع او به عنوان رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری پس از آنکه دچار مرحله بحرانی کرونا شدیم طبعا نمی‌توانستند اقدامی کنند اما در کل یک نوع بی عملی از او دیده می‌شد و این انتظار بود که شورای عالی سیاست‌گذاری دچار آشفتگی شود.

صوفی با اشاره به استعفای موسوی لاری از شورای عالی، توضیح داد: شوک اول را آقای موسوی لاری با استعفا از شورا وارد کرد و الان هم عنوان شد دکتر عارف قبل از او در اسفند ماه استعفا داده بود، به دلایلی این استعفا رسانه‌ای نشد ولی استعفای آقای موسوی لاری رسانه‌ای شد، چه بسا رسانه‌ای شدن استعفای آقای موسوی لاری به دلیل استعفای آقای عارف قبل از او بوده باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه هیات رئیسه‌ای که شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاب کرده بود هیات رئیسه دائمی نبود، عنوان کرد: در عین حال بر اساس اساسنامه مصوب شورای عالی سیاست‌گذاری سوم، دائمی تلقی می‌شود و مثل دو شورای عالی اول و دوم نبود که فقط کاربرد انتخاباتی داشته باشد و به این دلیل دائمی تلقی می‌شود که قرار شده بود بر اساس آن اساسنامه‌ فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری محدود به انتخابات نباشد بلکه در همه عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشد، اظهار نظر و اعلام موضع کند.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس یازدهم اشاره و بیان کرد: انتخابات در شرایط خاصی تمام شد به نحوی که شورای عالی سیاست‌گذاری مشی گذشته خود را کنار گذاشت و عنوان کرد بر اساس راهبردی که تصویب کرده بود در گزینش کاندیداها صرفا به ملاک‌ها و معیارهای اصلاح‌طلبی توجه خواهد شد و کاندیداهای اصلاح طلب در لیست احتمالی شورای عالی سیاست‌گذاری برای انتخابات مجلس قرار خواهند گرفت و دیگر مثل دوره گذشته ائتلافی نیست یا حضور بی قید و شرطی که در انتخابات گذشته بوده در این دوره نخواهد بود.


او ادامه داد: شورای عالی اعلام کرد چنان چه کاندیدا نداشته باشد، لیستی اعلام نمی‌کند و بر همین اساس بود که شورای عالی سیاست‌گذاری در آخرین بیانیه‌ای که داد اعلام کرد که چون کاندیدای اصلاح‌طلبی برای ما باقی نماینده امکان ارائه لیست نیست اما احزاب می‌توانند خودشان از کاندیداهایشان حمایت کنند.

صوفی درباره هیان رئیسه این شورا اظهار کرد: فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری در این دوره محدود نبود چه از نظر زمانی و چه از نظر موضوعی، موضوعات مختلف اجتماعی را شامل می‌شد. در حال حاضر انتظار از شورا همین است، شورای عالی سیاست‌گذاری در واقع نمی‌تواند از هیات رئیسه متاثر باشد. طبعا این هیات رئیسه برای یک سال انتخاب شده بود و اگر قرار بود شورای عالی سیاست‌گذاری فعالیتش را ادامه دهد شاید اولین دستور کارش انتخاب هیئت رئیسه می‌بود حالا در این هیئت رئیسه ممکن بود هیئت رئیسه قبلی حضور داشته باشد یا نداشته باشد. چون آقای دکتر عارف همیشه رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری بود و آقای موسوی لاری هم همیشه نائب رئیسشان بودند یک مقدار دور از انتظار به نظر می‌رسید که آقای دکتر عارف و آقای موسوی لاری خودشان را کنار بکشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تغییرات در شورای عالی را محتمل دانست و گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری در حال حاضر بر اساس اساسنامه موجودیت دارد اما اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد و حتی شورای عالی سیاست‌گذاری اگر بخواهد به فعالیتش ادامه دهد آیا با همین ترتیبی که الان هست ادامه خواهد داد یا تغییراتی در این ترکیب به وجود خواهد آمد یا اینکه با همین ساختار خواهد بود یا ساختارش هم تغییر خواهد کرد محتمل است که در آینده یک سری تغییرات هم پیش بیاید.

او درباره تصمیم‌گیری در خصوص شورای عالی اظهار کرد: آئین‌نامه اعلام کرده که اگر رئیس استعفا دهد نایب رئیس می‌تواند اعلام جلسه کند، اگر رئیس و نایب رئیس هر دو استعفا دهند دبیرانی که هستند می‌توانند اعلام جلسه کنند و در جلسه تصمیم بگیرند.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره گزینه جانشینی عارف و موسوی لاری گفت: هنور چیزی در این‌باره نشنیده‌ام.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها