بر اساسی اعلام بانک مرکزی؛

ارز واردات به مبلغ 6.2 میلیارد یورو تامین شد

بانک مرکزی اعلام کرد که بر اساس گزارش های دریافتی از سامانه نیما، از ابتدای سال جاری تا روز گذشته حدود 6.2 میلیارد یورو برای واردات انواع کالاها تأمین ارز شده است.

ارز واردات به مبلغ 6.2 میلیارد یورو تامین شد
کد خبر: 415606
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق اعلام بانک مرکزی، از این میزان حدود 2.2 میلیارد یورو از محل عرضه ارز در سامانه نیما، 2.1 میلیارد یورو از محل ارز بانکی برای کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و 1.9 میلیارد یورو از محل ارز اشخاص (شامل صادرات در مقابل واردات حدود 800 میلیون یورو و از محل صادرات غیر 1.1 میلیارد یورو) بوده است.

نکته حائز اهمیت در تأمین ارز از محل منابع عرضه شده به سامانه نیما، ثبت رکورد 260 میلیون یورویی در هفته گذشته بوده است. این رقم نسبت به هفته قبل حدود 37 درصد رشد نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، میزان فروش ارز در سامانه نیما طی هفته گذشته معادل 429 میلیون یورو بوده که نسبت به هفته پیش از آن 92 درصد رشد داشته است.

همچنین معادل دلاری میانگین موزون نرخ تامین ارز واردات از محل سامانه نیما حدود 16400 تومان بوده است. این رقم حاکی از این است که نرخ تامین ارز واردات کالاهای مورد نیاز کشور، فاصله معناداری با نرخ های اعلامی در کانال‌های غیر رسمی دارد.

لازم به توضیح است که منظور از فروش ارز، میزان کل ارز فروخته شده در سامانه نیما و منظور از تامین ارز واردات، میزان رقم عملیاتی شده برای واردات کالاست. لذا تفاوت میزان ارز فروخته شده و ارز تامین شده بدین معناست که مبلغ باقیمانده در روزهای آتی عملیاتی شده و به آمار ارز تامین شده اضافه می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها