کد خبر: 415645
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۰:۴۷:۰۳
| |

سینماهای بریتانیا در بدترین شرایط 24 سال اخیر

پیش‌بینی می‌شود درآمدهای صنعت سینمای بریتانیا علی‌رغم طرح بازگشایی سالن‌های نمایش فیلم با کاهش 900 میلیون پوندی در سال 2020 همراه شود.

سینماهای بریتانیا در بدترین شرایط 24 سال اخیر
کد خبر: 415645
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۰:۴۷:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌ تاثیرات مخرب بحران شیوع ویروس کرونا در حالی همچنان ادامه دارد که صنعت سینمای بریتانیا در حال ثبت کردن بدترین سال ممکن از 1996 تاکنون است و برآورد شده است که درآمدهای حاصل از گیشه با کاهش 900 میلیون پوندی در سال جاری میلادی رو به رو خواهد شد.

دولت بریتانیا برای بازگشایی سالنهای سینما از تاریخ 4 جولای و با رعایت فاصله اجتماعی دو صندلی و دیگر و دستورالعمل‌های بهداشتی چراغ سبز نشان داده است و سینماداران نیز چشم امید به فروش فیلم‌های هالیوودی چون «مولان» محصول جدید دیزنی و «انگاره» ساخته جدید «کریستوفر نولان» داشتند تا بار دیگر به گیشه سینماها رونق ببخشند اما هفته گذشته تاریخ اکران این دو فیلم باز هم به تعویق افتاد و قرار است به ترتیب در 21 و 21 ماه اوت اکران خود را آغاز کنند.

حالا که اکران فیلم‌های مهم و جدید هالیوودی به تعویق افتاده، سینماهای بریتانیا برای بازگشایی باید به بازنمایش فیلم‌های کلاسیک و موفق قدیمی‌تر چون «کازابلانکا»، «هری پاتر»، «گرگ و میش» و «سریع وخشن» بسنده کنند.

سینماهای بریتانیا که مدتی است به سبب شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند، قرار است همزمان با بازگشایی مجموعه‌ای شامل 450 فیلم سینمایی از آثار کلاسیک عصر طلایی هالیوود تا فیلم‌های موفق و پرفروش چند سال اخیر را در برنامه اکران قرار دهند و سینماهای کرونازده می‌توانند برای ترغیب مخاطبان برای بازگشت به سینما این فیلمها را انتخاب کنند.

انتظار می‌رود مجموع فروش گیشه سینماهای بریتانیا امسال 58 درصد سقوط کند و از 1.25 میلیارد پوند در سال 2019 به 525 میلیون پوند کاهش یابد که کمترین فروش سالانه گیشه سینماهای بریتانیا از سال 1996 تا به امروز خواهد بود.

سینماداران همچنین ماه‌هاست از درآمدهای حاصل از تبلیغات نیز محروم هستند و پیش بینی می‌شد این درآمدها امسال با رشد 9 درصدی به 249 میلیون دلار برسد اما با توجه به شرایط موجود درآمدهای تبلیغات سینمای بریتانیا امسال با کاهش بیش از 50 درصدی نسبت به سال گذشته به 114 میلیون پوند نزول پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها