کد خبر: 415663
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

کشور ایران با ویلموتس دعوا دارد؟

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره قرارداد مارک ویلموتس گفت: قرارداد ویلموتس قرارداد مناسبی است. نباید حرفی که ویلموتس و وکلایش می‌زنند، بزنیم. الان نماینده مجلس هم در تلویزیون همین حرف‌ها را می‌زند. این دعوا بین کشور ما و ویلموتس است و ما همه باید یک طرف باشیم.

کشور ایران با ویلموتس دعوا دارد؟
کد خبر: 415663
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود اسلامیان درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث اساسنامه فدراسیون حدود 10-12 سال است که وجود دارد. فیفا حدود 209 عضو دارد و یکی از اصولی که فیفا در پذیرش اعضا دارد این است که ماهیت فدراسیون باید خصوصی باشد، البته نه اینکه دور از قوانین کشور باشد، مثل اتاق‌های بازرگانی و مؤسسات خصوصی دیگر که کار می‌کنند و در خدمت کشور هستند، ولی ماهیت دولتی ندارند. ما هم نباید خوشحال باشیم که همه چیز ما دولتی باشد. مگر در اقتصاد که 70 تا 80 درصد آن در اختیار دولت است، اتفاقات خوبی می‌افتد؟ وقتی ما کار را به مردم می‌دهیم اتفاق بدی نیست. جنگ را هم نیروهای داوطلبانه مردمی اداره و دفاع کردند.

وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان کشور این است که کارها را به مردم واگذار کنیم، البته هر کاری را به اهل آن باید واگذار کنیم و نباید به طور مثال کارخانه نیشکر هفت تپه را به دو جوان که تجربه ندارند واگذار کنیم. باید چنین مجموعه‌ای را به کارآفرین‌هایی که عمرشان را در این کار گذاشته‌اند، واگذار کنیم. بالاخره ما با فیفا به مشکل خوردیم و آنها تأکیدشان این است که فدراسیون نهاد خصوصی باشد، البته قوانین کشور باید در آن حاکم باشد. ما این مشکلات را به وزارت ورزش و دولت منعکس کردیم و موضوعی نیست که فدراسیون به تنهایی تصمیم بگیرد، چون باید قانون شود و دولت لایحه آن را به مجلس بدهد. نمی‌شود که 208 عضو فیفا یک چیزی را بپذیرند و ما بگوییم نه. این موضوع هم اتفاق بدی نیست و عارضه‌ای ندارد. هیچ‌کس نگفته است که کاری را به مردم واگذار کنیم، بد است، کجا از این کار ضرر کرده‌ایم؟ در مجمع فدراسیون فوتبال هم اعضای هیئت‌های فوتبال، باشگاه‌ها، کاپیتان تیم ملی و همه کسانی که درگیر فوتبال هستند، حضور دارند و درباره این موضوع تصمیم می‌گیرند. مگر این جمع برخلاف مسائل کشور تصمیم می‌گیرند؟ همه این افراد تأیید صلاحیت شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال به صلاح کشور است. ما به یک نقطه خاصی رسیدیم و انتظار من از دولت و شخص رئیس جمهور این است که به این مسئله ورود کنند. الان در جامعه به خاطر یکسری سوءتدبیرها مشکلات اقتصادی داریم و یک فوتبال است که عده زیادی به آن دلخوش هستند و نباید آن را با مشکل مواجه کنیم، آنهم به خاطر سوءتدبیر و اصراری که داریم بگوییم 208 عضو فیفا اشتباه می‌کنند و ما درست عمل می‌کنیم. این مسئله در حد رئیس جمهور است. ابشان باید ورود کند و تصمیمی گرفته شود که خدای نا کرده آسیبی به ورزش کشور وارد نشود.

اسلامیان درباره مشکلاتی مربوط به پرونده‌ها و قراردادهای مالی، بحث حضور بازنشسته‌ها و چالش فدراسیون با وزارت ورزش و مجلس که ممکن است به فدراسیون فوتبال آسیب وارد کند، تصریح کرد: الان مسئله ما این است که فوتبال‌مان یک تهدیدی شده است و ابتدا باید آن را حل کنیم. مسائل دیگر را مجمع فدراسیون می‌تواند حل کند و تصمیم بگیرد. الان نباید به این حواشی بپردازیم. ما همیشه یک اولویت‌هایی داریم و اولویت الان فدراسیون هم اصلاح اساسنامه است. اگر دولت دخالت نکند موضوع اساسنامه فدراسیون حل نمی‌شود و شخص رئیس جمهور باید ورود کند. فیفا فرمی که ما می‌گوییم نهاد عمومی غیردولتی را قبول ندارد و ما هم تلاش و از این موضوع دفاع کردیم، ولی آنها قبول ندارند و نظرشان چیز دیگری است.

وی در پاسخ به این پرسش که فردی در فدراسیون فوتبال حضور ندارد که با دیپلماسی ورزشی با فیفا مذاکره کند، گفت: ببینید الان کرونا آمده است و می‌گویند ماسک بزنیم. اگر یکی را پیدا کنیم که بگوید ماسک نزنیم، نمی‌شود. این یک اصل است که وقتی می‌خواهید عضو فیفا باشید باید بپذیرید که فدراسیون در اختیار مردم و اهالی فوتبال باشد و اگر این را نمی‌پذیریم باید یک فکر دیگر کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «نتیجه پرونده ویلموتس را روشن می‌بیند؟ آیا محکوم به ‌پرداخت غرامت می‌شویم؟»، گفت: قرارداد ویلموتس قرارداد مناسبی است. نباید حرفی که ویلموتس و وکلایش می‌زنند، بزنیم. الان نماینده مجلس هم در تلویزیون همین حرف‌ها را می‌زند. این دعوا بین کشور ما و ویلموتس است و ما همه باید یک طرف باشیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود. در قرارداد بند سه ماه آمده است و همه باید از این قرارداد دفاع کنیم. نباید پالس‌های منفی بدهیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها