کد خبر: 415706
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۳:۲۰:۵۶
| |

مسکن 25 متری ساخته می‌شود؟

طرح تولید خانه‌های 25 تا 40 متری که مدتی است در دستور کار دولت و شهرداری قرار گرفته و برخی نمایندگان مجلس هم آن را تایید کردند، حالا با مخالفت گروهی دیگر از جمله وزیر راه و شهرسازی مواجه شده است.

مسکن 25 متری ساخته می‌شود؟
کد خبر: 415706
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۳:۲۰:۵۶

اعتمادآنلاین| احداث واحدهای کوچک متراژ یا کپسولی که در مناطقی از شرق آسیا و کشورهای غربی برای پاسخگویی به بخشی از تقاضا و کنترل بازار مسکن اجرا شده از اواخر سال گذشته در ایران نیز مطرح شد. با اینکه گفته می شود شهرداری و وزارت کشور به عنوان یک مجموعه دولتی بر روی اجرای این برنامه توافق کرده‌اند، حالا وزیر راه و شهرسازی می‌گوید" اصلاً این مورد را تایید نمی‌کنم و طبق الگوی جامع مسکن، کمترین متراژ 75 متر است".

در خصوص این طرح بین نمایندگان مجلس هم اتفاق نظر وجود ندارد. با اینکه دو روز قبل صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس به طرح خانه‌های 25 تا 40 متری مهر تایید زد و گفت که تولید این واحدها می تواند در بهبود وضعیت بازار مسکن اثرگذار باشد، روز گذشته رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره احداث واحدهای 25 تا 40 متری بیان کرد که اصلاً موافقت مجلس با این موضوع صحت ندارد.

از ابتدای مطرح شدن این ایده نیز کارشناسان نظرات موافق و مخالف خود را با آن بیان کردند؛ هرچند به نظر می رسد کفه ترازو به سمت موافقان سنگینی می کرد. مخالفان بیان می کردند که واحدهای کوچک مناسب زندگی خانواده‌ها نیستند و نباید الگوی مصرف را به زندگی در این نوع واحدها عادت بدهیم.

در سوی مقابل بعضی کارشناسان عنوان می‌کردند به هر حال با توجه به تغییر سبک زندگی، نیاز به مسکن دانشجویی، کارگری، مسکن استیجاری از نوع کوتاه مدت و بلند مدت و افزایش تجردگرایی، نیاز به ساخت واحدهای کپسولی در ایران احساس می‌شود.

البته در حال حاضر مطابق قوانین و مقررات شهری، ساخت واحدهای 35 متری بلامانع است که سازندگان تمایل چندانی به ساخت آنها ندارند. کاهش متراژ این واحد ها نیاز به مصوبه کمیسیون ماده 5 دارد که تفاهم نامه شهرداری با وزارت کشور نشان می‌دهد کمیسیون ماده 5 مخالفتی با این کاهش متراژ نداشته است.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا زور موافقان مسکن 25 متری به مخالفان می‌چربد یا نه؛ هرچند عمده واکنش‌های مردم نیز به این طرح منفی بوده و متقاضیان، استقبال چندانی از اخبار منتشره در این زمینه نکردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها