کد خبر: 415745
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از لیگ برتر کشتی ایران:

کشتی| قانون جدید لیگ برتر ابلاغ شد

چندی پیش بود که مدیران فدراسیون کشتی اعلام کردند سرمربیان تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران اجازه ندارند در لیگ برتر کشتی حضور پیدا کنند. فدراسیون بر این نظر بود که با این کار می‌تواند از بروز حواشی پیرامون تیم ملی کشتی جلوگیری کند.

کشتی| قانون جدید لیگ برتر ابلاغ شد
کد خبر: 415745
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کشتی بعد از یک وقفه طولانی به زودی در قالب لیگ برتر آغاز می‌شود و کشتی ‌گیران ایرانی می‌توانند دوباره روی تشک کشتی بروند و در راه قهرمانی در لیگ برتر کشتی تلاش کنند.

لیگ برتری کشتی ایران که سال قبل با قهرمانی بازار بزرگ ایران به پایان رسید حالا با شرایطی ویژه آغاز می‌شود، شرایطی که می‌تواند جذابیت این رشته ورزشی را بیشتر کند. طبق اعلام مدیران فدراسیون کشتی، مربیان تیم ملی اجازه حضور در لیگ برتر کشتی را ندارند. این اتفاق با درخواست غلامرضا محمدی مربی تیم ملی کشتی ایران رخ داده است.

چندی پیش بود که مدیران فدراسیون کشتی اعلام کردند سرمربیان تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران اجازه ندارند در لیگ برتر کشتی حضور پیدا کنند. فدراسیون بر این نظر بود که با این کار می‌تواند از بروز حواشی پیرامون تیم ملی کشتی جلوگیری کند. این همان اتفاقی است که در سال‌های قبل پیش آمده بود و برخی از تیم‌ها اعتراض‌شان را به این تصمیم نشان داده بودند.

محسن کاوه مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد

تصمیمی که 9 سال پیش هم گرفته شد

9 سال پیش بود که مدیران فدراسیون کشتی اعلام کردند مربیان تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی اجازه حضور در لیگ برتر را ندارند. آن زمان غلامرضا محمدی و محسن کاوه مربیان تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد بودند. آن زمان به سبب اعتراض‌ عده‌ای به حضور این 2 مربی در لیگ برتر، رسول خادم، مدیر تیم‌های ملی، تصمیم گرفت حضور مربیان تیم ملی در لیگ را ممنوع کند؛ خادم حضور کلیه مربیان تیم ملی در تمامی رده‌های سنی در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد را ممنوع کرد تا کشتی از انتقادات و اتفاقات گذشته دور شود. این موضوع با موافقت فدراسیون کشتی همراه شد و قرار بود در اساسنامه فدراسیون هم قید شود.

اما هر چقدر مربیان تیم ملی کشتی آزاد تمایل داشتند که در لیگ برتر حضور یابند، محمد بنا مربی تیم ملی کشتی فرنگی هرگز وارد این بازی نشد و سعی کرد خودش را از حاشیه‌ها دور نگه دارد.

کشتی آزاد

صلاح نیست سرمربیان تیم ملی در لیگ‌ فعالیت کنند

خردادماه همین امسال بود که سخنگوی فدراسیون کشتی اعلام کرد مربیان تیم ملی اجازه ندارند در لیگ برتر کشتی حضور داشته باشند. محمدابراهیم امامی درباره علت ممانعت فدراسیون کشتی از حضور تمامی اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های لیگ کشتی می‌گوید: «کلیه کسانی که به عنوان سرمربی، مربی یا سرپرست در رده تیم ملی بزرگسالان کار می‌کنند و قرارداد رسمی با فدراسیون دارند به هیچ عنوان حق همکاری و حضور در لیگ کشتی را ندارند.»

علیرضا رضایی، سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد، یکی از مربیانی است که مخالف حضور مربیان تیم ملی در لیگ برتر کشتی است. او در این باره می‌گوید: «اصلاً درست نیست که مربیان تیم ملی در لیگ حضور داشته باشند. این موضوع نکته مبهمی است که آرامش کشتی را از بین می‌برد. اینکه اجازه داده شود مربیان تیم ملی بتوانند در لیگ مربیگری کنند جنگی نابرابر است.»

هرچند علیرضا رضایی مخالف حضور مربیان تیم ملی در لیگ برتر کشتی است، اما هستند افرادی که مشکلی با این موضوع ندارند و می‌کوشند تا حضور مربیان تیم ملی در لیگ کشتی را توجیه کنند. امیر توکلیان، مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد، یکی از همان افراد است. او درباره منع حضور مربیان تیم ملی در لیگ برتر کشتی می‌گوید: «طبیعتاً حضور مربیان تیم ملی در لیگ باعث می‌شود تمایل خیلی از کشتی‌گیران هم به سمت تیم‌های تحت هدایت کادر فنی تیم ملی معطوف شود و حواشی مختلفی به وجود آورد. متولیان فدراسیون با توجه به منع فعالیت اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در لیگ باید فکری به حال درآمدزایی آنها بکنند. قاعدتاً می‌توان با حمایت اسپانسرهای مالی راهکاری پیدا کرد تا این مربیان نیز بتوانند از لیگ بهره مالی ببرند چراکه حضور در لیگ، منبع اصلی کسب درآمد اهالی کشتی است.»

لیگ کشتی

دعوایی که پایان یافت

حالا فدراسیون کشتی اعلام کرده هیچ کدام از مربیان تیم ملی اجازه حضور در لیگ کشتی را ندارند. این فدراسیون بنا بر درخواست سرمربی تیم ملی کشتی آزاد خبر داده که مربیان تیم ملی در لیگ برتر حضور نخواهند داشت. این در حالی است که طبق آیین‌نامه سازمان لیگ، فقط سرمربی و مدیر فنی تیم‌های ملی که به صورت رسمی با فدراسیون کشتی قرارداد دارند مجوز حضور در لیگ برتر را نداشتند.

غلامرضا محمدی در مورد این تصمیم گفته است: «به منظور حفظ شأن و جایگاه مربیان تیم ملی، تمرکز بر برنامه‌های این تیم و جلوگیری از هرگونه شائبه و حواشی، از فدراسیون درخواست کردم تا مربیان تیم ملی نیز در مسابقات لیگ برتر حضور نداشته باشند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها