حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، توضیح داد:

چرا مسابقات ورزشی از سر گرفته شد؟

معاون کل وزارت بهداشت در جلسه ستاد مقابله اظهار کرد: همه کشورهای دنیا در حال رشد اقتصادی منفی هستند و ما نیز از این قضیه مستثنی نیستیم و اثر اقتصادی ورزش بسیار مهم است و باید بازگشایی‌ها را بر این اساس مدنظر قرار دهیم.

چرا مسابقات ورزشی از سر گرفته شد؟
کد خبر: 415772
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون کل وزارت بهداشت درباره علت ازسرگیری مسابقات ورزشی و آخرین وضعیت فعالیت مجدد ورزش‌های برخوردی ازجمله کشتی توضیح داد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش که در فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، با اشاره به اینکه ورزشکاران در سطح جامعه الگو هستند و کم‌تحرک بودن یکی از مشکلات اصلی سلامتی است، ‌اظهارکرد: 78 درصد تا 81 درصد مردم جامعه ما کم تحرک هستند و توصیه به تحرک و ورزش همگانی تاثیرگذار است اما ورزش قهرمانی نیز تاثیر قابل توجهی در علاقه‌مند کردن مردم به ورزش و تحرک دارد و دولت به لحاظ تشویق مردم به ورزش کردن و بهبود سلامتی نیز مشتاق است مسابقات ورزشی برگزار شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که کمتر به آن توجه شده است «اثر اقتصادی ورزش» است و بخشی از بازگشایی‌ها مربوط به مقوله سلامت و بخش دیگری مربوط به مباحث اقتصادی و معیشتی است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه تنها فوتبال از نظر حجم بازار اقتصاد 17 دنیا و 1.4 درصد درآمد ناخالص ملی اسپانیا مربوط به فوتبال است، گفت: 282 هزار مکان ورزشی در کل کشور داریم که هر کدام از آن‌ها شاغلان متعددی دارند و گردش مالی که ایجاد می‌شود هزینه‌ مالی خانواده‌ها را تامین می‌کند.

حریرچی با اشاره به اینکه پول در فوتبال صرفا مربوط به بازیکن و مربی نیست، خاطرنشان کرد: فوتبال گردش مالی دارد که افراد مختلف دیگری را نیز دخیل می‌کند از حمل و نقل گرفته تا تبلیغات، بلیت‌فروشی و... .

وی افزود: همه کشورهای دنیا در حال رشد اقتصادی منفی هستند و ما نیز از این قضیه مستثنی نیستیم و اثر اقتصادی ورزش بسیار مهم است و باید بازگشایی‌ها را بر این اساس مدنظر قرار دهیم.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قسمتی از مشاغل و اقتصاد کشور مربوط به ورزش و قابل ملاحظه‌ است، اظهارکرد: موضوع دیگری که نسبت به آن غفلت می‌شود، در رابطه با تفریح و سرگرمی افراد است.

حریرچی با بیان اینکه در مورد ورزش‌های خاص و برخوردی با بدشانسی مواجه شده‌ایم، گفت: طی دو هفته اخیر آمار مبتلایان افزایش یافته است در حالی که پیش از این برای فوتبال که پیگیری‌های زیادی در مورد آن انجام شد از نظر آمار روزانه مبتلایان شرایط بهتری داشتیم و دستمان بازتر بود بنابراین در مقطع زمانی کنونی دستمان بسته است و در مسیری گام بر می‌داریم که یا بازگشایی‌ها را کمتر کنیم یا در بعضی از استان‌ها مانند آذربایجان غربی تمام اماکن ورزشی بسته شود.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فوتبال در فضای روباز است، اظهار کرد: شرایط کشتی و تکواندو و سایر ورزش‌های برخوردی متفاوت است و ورزشکاران از نظر فیزیکی بسیار به هم نزدیک می‌شوند.

حریرچی در این جلسه و در خطاب به علیرضا دبیر گفت: ما فوتبال را سبک از سر گرفتیم و در ابتدای امر لیگ برتر را مورد توجه قرار دادیم، بنابراین فدراسیون کشتی نیز پروتکل‌های بین‌المللی و داخلی خود را با همکاری وزارت بهداشت مورد بررسی قرار دهد و کار سبک آغاز شود. به طور مثال لیگ برتر کشتی را همانند فوتبال مدنظر قرار دهد و با تست‌گیری فعالیت‌ها پیش برود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها