خبر خوب / ویروس کرونا توسط لامپ‌های فرابنفش از بین می‌رود

پژوهشگران موفق شده‌اند 99.9% کووید19 موجود در قطرات معلق در هوا را توسط طول موجی از نور فرابنفش که برای انسان خطرناک نیست، از میان ببرند.

خبر خوب / ویروس کرونا توسط لامپ‌های فرابنفش از بین می‌رود
کد خبر: 415787
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۲۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سرپرست پژوهش، دیوید برنر، استاد کرسی هیگینز متخصص پرتودرمانی و بیوفیزیک مدرسه پزشکی و جراحی دانشگاه کلمبیا و رییس مرکز پژوهشهای رادیولوژی مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیاست.

1- پژوهشگران تخمین میزنند که تماس مداوم با طیف بلند نور مهتابی‌های فرابنفش موج کوتاه در حد مجاز کنونی، حدود 90 درصد ویروسهای معلق در هوا را در مدت 8 دقیقه از بین میبرد. این میزان در 11 دقیقه به 95 درصد، در 16 دقیقه به 99 درصد و در 25 دقیقه به 99.9 درصد میرسد.

2- استفاده از لامپهای فرابنفش موج کوتاه در محیط عمومی مسقف قابل اجرا و ایمن است و میتواند خطر انتقال فرد به فرد کووید 19 را کاهش دهد.

3- مهتابیهای فرابنفش برای استفاده در بیمارستان، اتوبوس، هواپیما، قطار، ایستگاه‌های قطار، مدارس، رستوران، دفاتر شرکت‌ها، تاتر، سینما، سالن ورزشی، و هرکجا که مردم تجمع می‌کنند مناسب است.

4- مهتابی‌های فرابنفش میتوانند به صورت ترکیبی با دیگر روشهای پیشگیری مانند استفاده از ماسک، شستشوی مدام دستها و ... از انتقال کووید 19 جلوگیری کنند.

منبع: نیچر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها