کد خبر: 415901
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۱:۱۸:۳۸
| |

وزارت خارجه روسیه:

مقاله نیویورک تایمز سراسر شایعه است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی اساس است.

مقاله نیویورک تایمز سراسر شایعه است
کد خبر: 415901
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۱:۱۸:۳۸

اعتمادآنلاین| دمیتری پسکوف افزود: سرویس های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود ادامه می دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده است.

به نوشته رسانه آمریکایی، روسها برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی تعیین کرده اند.

پسکوف ابراز تاسف کرد که در سالهای اخیر رسانه های بزرگ و معتبر از انتشار اطلاعات بی اساس و کذب علیه روسیه دریغ نمی کنند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که پوتین و ترامپ در دیدار سال 2020 درباره این موضوع گفت وگو نکرده اند.

دونالد ترامپ روز یکشنبه با رد گزارش روزنامه نیویورک تایمز گفت: من هرگز در مورد تلاش روسیه برای دادن پول به طالبان به منظور کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان اطلاعی دریافت نکرده‌ام.

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا در پیام توییتری در باره گزارش نیویورک تایمز نوشت: هیچ‌کس به من، مایک پنس معاونم یا مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید درباره به‌ اصطلاح حمله به نیروهای ما در افغانستان از طریق روسیه که از سوی منبع ناشناس رسانه اخبار جعلی نیویورک تایمز گزارش شده بود چیزی نگفته است. همه در حال تکذیب آن هستند و حملات زیادی علیه نیروهای ما صورت نگرفته است.

گفتنی است وزارت امور خارجه روسیه نیز مقاله روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر همدستی مسکو با گروه طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان را تکذیب کرد.

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی تاس بدون ذکر نام و سمت خود خاطرنشان کرد: مقاله نیویورک تایمز سراسر شایعه است و گویا به سفارش واحدهای جاسوسی آمریکا منتشر شده است.

وی افزود: این شایعه به وضوح توانایی ذهنی پایین عوامل تبلیغاتی واحدهای جاسوسی آمریکا را نشان می دهد که بجای استدلال های قوی تر به این گونه ادعاهای پوچ رو می‌آورند.

مقام روس گفت: چه انتظاری از واحدهای تجسسی آمریکا می توان داشت که جنگ 20 ساله در افغانستان را باخته‌اند.

به گفته مقام وزارت امور خارجه روسیه، برهیچکس پوشیده نیست که واحدهای جاسوسی آمریکا در قاچاق مواد مخدر شرکت دارند و به جنگجویان بخاطر عبور کاروان های خود باج هم می دهند.

وی این احتمال را بعید ندانست که شایعه پراکنی واحدهای جاسوسی آمریکا علیه روسیه بخاطر ناراحتی آنها از تلاش دیپلمات های روس و آمریکا برای آغاز روند حل و فصل سیاسی مسائل افغانستان و مذاکرات طرف های افغانی باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها