کد خبر: 415902
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۱:۲۲:۰۲
| |

تماس‌های تلفنی ترامپ زنگ خطری برای مقامات امنیتی آمریکا

تماس‌های تلفنی دونالد ترامپ با رهبران کشورهای بزرگ بعد از گذشت سه سال و نیم از دوره ریاست‌جمهوری وی بر آمریکا، اکنون برای مقامات امنیتی این کشور به کابوس تبدیل شده است، چون مقامات اینگونه مکالمات را که ترامپ برای آنها از آمادگی لازم برخوردار نیست، زنگ خطری برای امنیت ملی واشنگتن می‌دانند.

تماس‌های تلفنی ترامپ زنگ خطری برای مقامات امنیتی آمریکا
کد خبر: 415902
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۱:۲۲:۰۲

اعتمادآنلاین| شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه با انتشار این خبر، گزارش داد: یک بررسی بر روی صدها تماس تلفنی ترامپ بخصوص تماس با رهبران روسیه و ترکیه، نشان داد که رییس‌جمهوری آمریکا بارها از موازین امنیتی در حفظ اطلاعات فوق محرمانه تخطی کرده و این تماس‌های تلفنی ترامپ زنگ خطری برای مقامات امنیتی آمریکا شده است.

سی ان ان افزود: بر اساس گفته شماری از مقامات امنیت ملی در کاخ سفید، تماس‌های تلفنی ترامپ با رجب طیب اردوغان، ولادیمیرپوتین و یا دیگر رهبران کشورهای خارجی که با متحدان آمریکا دارای مشکل هستند، به گونه ای بوده که اکنون مقامات ارشد و امنیتی آمریکایی، ازجمله وزیر دفاع و وزیر خارجه سابق آمریکا را متقاعد ساخته که خود ترامپ یک خطر علیه آمریکا و امنیت ملی این کشور محسوب می شود.

این رسانه تصویری آمریکایی با تکیه بر دو منبع خبری خود در کاخ سفید که اشاره ای به نام و سمت آنها نکرد، گزارش داد: افرادی همچون «جان بولتون» مشاور امنیت ملی، «جیمز متیس» وزیر دفاع ، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید که همگی به نوعی از سوی ترامپ از پست های خود اخراج شدند، به این نتیجه گیری رسیدند که ترامپ در چین تماس‌های تلفنی گاها اصلا «هذیان گویی» می کند.

سی ان ان ادامه داد: در تماس ترامپ با پوتین که در باره پایان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان بوده و با توجه به اینکه رییس‌جمهوری آمریکا در ماه مارس از سوی مشاوران اطلاعات و امنیتی خود در جریان دادن پاداش مسکو به طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان بوده ، اما با این وجود ترامپ حاضر به مطرح کردن این مساله با همتای روس خود نشده است.

این گزارش می افزاید: نحوه برخورد ترامپ در تماس‌های داخلی از جمله تماس با فرمانداران ایالت های آمریکا نیز گاها بر سر نحوه مقابله با همه گیری ویروس کرونا، خصمانه و پرخاشگرانه بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها