وزیر راه و شهرسازی:

از این پس تمام معاملات مسکن ثبت رسمی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی درباره بسته حمایتی و پرداخت وام به مستاجران گفت: منابعی برای آن در نظر گرفته شده است که باید مصوبات آن در ستاد اقتصادی دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شود، در حال رایزنی هستیم و تا پایان تیرماه مبالغ آن مشخص خواهد شد.

از این پس تمام معاملات مسکن ثبت رسمی می‌شود
کد خبر: 415993
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۵:۵۲:۳۱

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تعیین تکلیف اراضی منطقه 17 و 18 مجاور تونل راه‌آهن گفت:‌ بخشی از این اراضی کاربری مسکونی خوهند اشت اما محور آن فضاهای اجتماعی - فرهنگی و فضای سبز خواهد بود.

اسلامی در پاسخ مبنی بر اینکه آیا اعلام 25 درصد حق افزایش قیمت اجاره بها در تهران خود عامل گرانی اجاره نخواهد بود، گفت: با توجه به التهابات ایجاد شده بی‌منطق در بازار مسکن ستاد ملی مسکن، ستاد ملی مبارزه با کرونا وارد عمل شد و درباره مشکلات عدیده‌ای که در بازار مسکن ایجاد شده بود، بررسی‌هایی ا نجام شد.

وی افزود: بر اساس بسته سیاستی که با هدف تنظیم‌گری بازار تدوین شد، ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اساس شاخص تورم و تصدیق محیطی ارزیابی‌هایی در بخش، حداکثر افزایش نرخ اجاره‌بها انجام داد که تمام این اعداد و ارقام کارشناسی شده هستند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: حداکثر افزایش اجاره بها در تهران 25 درصد در هفت کلان شهر 20 درصد و در سایر شهرستان‌ها 15 درصد است و تمام این اعداد توافق بین مالک و مستاجر خواهد بود.

اسلامی با تاکید بر اینکه خطر کرونا بسیار جدی است، گفت: موضوع نقل و انتقالات مسکن و اسباب‌کشی عامل مهم در انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود به همین دلیل پیش از این ستاد ملی مبارزه با کرونا بحث تمدید قراردادهای اجاره را دو ماه اعلام کرد و طبق مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا سقف افزایش قیمت اجاره در تهران 25 درصد است و قراردادها هم تمدید می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دلایلی که می‌تواند منجر به تخلیه واحد شود گفت:‌ عدم پایبندی مستاجر به مفاد قرارداد، فروش واحد از جمله مواردی است که در این صورت مالک می‌تواند تقاضای تخلیه واحد را داشته باشد.

وی تاکید کرد:‌ همچنین از این پس تمام معاملات مسکن ثبت رسمی می‌شود و برای آن کد رهگیری صادر خواهد شد که این کد رهگیری یا در دفترخانه‌ها یا در بنگاه انجام می‌شود.

وی افزود: تمام اهداف ما از این مصوبات این بود که بحث افزایش قیمت‌های سه برابری و چهار برابری در بازار اجاره نداشته باشیم و تنظیم‌گیری‌ها انجام شود.

اسلامی درباره بسته حمایتی و پرداخت وام به مستاجران گفت: منابعی برای آن در نظر گرفته شده است که باید مصوبات آن در ستاد اقتصادی دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شود در حال رایزنی هستیم و تا پایان تیرماه مبالغ آن مشخص خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این تسهیلات به صورت ودیعه است و بانک آن را به موجر پرداخت خواهد کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها