فرهاد دژپسند:

تعداد روزهای عرضه اولیه سهام شرکت‌های بورسی افزایش می‌یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که سعی ما این است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان تیر ماه سال جاری، تعداد روزهای عرضه اولیه سهام شرکت‌های بورسی از یک روز به دو روز در هفته افزایش یابد.

تعداد روزهای عرضه اولیه سهام شرکت‌های بورسی افزایش می‌یابد
کد خبر: 415995
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۰ ۱۵:۵۸:۲۲

اعتمادآنلاین| فرهاد دژپسند در نود و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: یکی از مباحث بسیار مهمی که باید به طور متمرکز به آن پرداخته شود، بهبود فضای کسب و کار است که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در این زمینه اقدامات مهم و ارزشمندی انجام شده است و ایجاد پنجره واحد صدور مجوزهای شروع کسب‌وکار یکی از این اقدامات بود که با این اقدام، طول زمان فرآیند صدور مجوزها از 72.5 روز به سه روز کاهش یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سامانه G4B (درگاه ملی مجوزهای کشور) زمان صدور مجوزها از 55 روز در تیر ماه 1398 به چهار روز در اردیبهشت 1399 کاهش یافته است که این دست آورد بسیار خیره کننده و تحولی اساسی محسوب می‌شود.

گمرک از طریق تسهیل فرایند تجارت خارجی هم محرک تولید در کشور و هم روان ساز صادرات و واردات است که بحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل تجارت خارجی عملکرد خوبی در حذف کنترل‌های فیزیکی و مزاحم داشته است.

در ادامه وزیر اقتصاد گفت: پیاده‌سازی گمرک هوشمند که بطور جدی در دستور کار گمرک است که انشاالله کامل خواهد شد و این مهم سبب تسهیل تجارت کالاها و خدمات در کشور می‌شود. حمایت از تولید بدون توجه به محیط کسب و کار ابتر خواهد ماند.

در این رابطه آنچه به عنوان یک مبنا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد؛ بهبود فضای کسب و کار با در نظر گرفتن مراحل پسینی و پیشینی تولید در کشور است. البته این تنها خاص بخش صنعت و معدن نیست بلکه یک ضرورت برای همه بخش‌های اقتصاد است.

به گفته دژپسند پیشرفت فناوری از عوامل مهم توسعه صنعت و معدن است که فناوری‌های نوین منجر به افزایش میزان اکتشافات و ذخایر معدنی و مهمتر از همه دوری از خام فروشی، تولید محصولات تحول یافته و متناسب با شرایط روز و در نهایت افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی اعلام کرد که بر اساس مصوبه‌ شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوای سه گانه، ورود سازمان امور مالیاتی کشور به پرونده‌ سال‌های ما قبل 1398 شرکت‌هایی که در سال جاری در بورس پذیرش می‌شوند ممنوع است، لذا با این مصوبه، امکان تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای بنگاه‌های بیشتری فراهم شد. از رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم در قالب کارگروهی با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، موضوع واگذاری تصدی گری و عاملیت‌ها از جمله، تخلیه، بارگیری، جابجایی و ... به بخش خصوصی را پیگیری کرده و نتایج را نیز در جلسات آتی شورا اعلام کند.

همچنین طبق اعلام وزارت اقتصاد، این مقام مسئول ادامه داد: اگر گمرک هوشمند (به معنای واقعی کلمه) رو نمایی شود به نحوی که فعالان اقتصادی هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خدمات از گمرک را نداشته باشند.

دژپسند با اعلام اینکه بورس املاک، مستغلات و امتیازات در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این اتفاق گام بلند و اساسی در راستای تعمیق بازار سرمایه، تنوع ابزارهای تامین مالی و شفافیت قیمت‌ها در یک بستر رقابتی است.

با نقش آفرینی سازمان بورس و اوراق بهادار توانستیم کار را جلو ببریم و روز هشتم تیر (یکشنبه هفته جاری) موفق شدیم اولین جلسه هیات موسسان این بازار را برگزار کنیم.

بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی و ... از جمله دستگاه‌های دولتی و نهاد های عمومی هستند که برای عرضه اموال و مستغلات خود و همکاری در راه‌اندازی این بورس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در پایان سخنانش اعلام کرد: سعی ما این است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان تیر ماه سال جاری، تعداد روزهای عرضه اولیه سهام شرکت‌های بورسی از یک روز به دو روز در هفته افزایش یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها